Bu araştırmanın amacı, lise düzeyinde eğitim gören ergenlerin, problem çözme
becerileri ile öznel dindarlık algıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma, ilişkisel tarama modeline dayalı, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini toplamda 293 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin problem çözme becerileri ile öznel dindarlık algısı
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Aynı şekilde problem
çözme becerileri ve öznel dindarlık algıları ile çeşitli demografik değişkenler arasında
da anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 33 |