Ensuring nationwide adherence to fundamental values disseminated through educational platforms like TRT EBA TV, administered by the Ministry of National Education, holds paramount importance. The study utilized document analysis method. A total of 27 teaching videos on TRT EBA TV for 5th to 8th graders were analyzed. The findings revealed that although the teaching videos addressed some of the ten root values, they did not fully encompass all of them. Nonetheless, the study highlighted that despite the abstract nature of science lessons, the root values are predominantly emphasized. This indicates the feasibil-ity of integrating values education into science disciplines. Furthermore, the study offers recommenda-tions for effectively enhancing students' acquisition of these ten root values.
Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir kanal olan TRT EBA TV'deki öğretim videoları aracılığıyla yayılan kök değerlerin ülke genelindeki tüm öğrenciler tarafından benimsenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, TRT EBA TV'de 5. Sınıftan 8. sınıfa kadar fen bilimleri öğretim videolarında sunulan kök değerleri analiz etmektir. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. TRT EBA TV'de 5. sınıftan 8. sınıfa kadar yayınlanan toplam 27 öğretim videosu analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretim videolarının on kök değerden bazılarını kapsadığını, ancak hepsini kapsamadığını göstermiştir. Bununla birlikte, çalışma fen derslerinin soyut doğasına rağmen, kök değerlerin hepsi olmasa da çoğuna vurgu yapıldığını ortaya koymuştur. Bu da değerler eğitiminin fen disiplinlerine entegre edilmesinin mümkün olduğunu göstermektedir. Çalışma ayrıca, öğrencilerin on kök değeri edinmelerini geliştirmek için etkili yollar önermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish and Social Sciences Education (Diğer) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2024 |
Publication Date | June 25, 2024 |
Submission Date | March 10, 2024 |
Acceptance Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: 47 |