BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI İÇ DENETİM STANDARTLARI AÇISINDAN KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU’NUN (KMYKK) İNCELENMESİ

Yıl 2012, Sayı: 9, 12 - 22, 13.07.2016

Öz

Dünyada, kamu yönetimi alanında son yıllarda ortaya çıkan yeni kamu yönetimi yaklaşımı çerçevesinde birçok ülkede reformlar yapılmaktadır. Bu yaklaşım, kamu yönetiminin; katılımcı ve paylaşımcı, şeffaf ve hesap verebilir, performans yönetimine dayalı, sonuç ve hedef odaklı, yerinden yönetim ağırlıklı olarak yürütülmesini öngörmektedir. Dünyada ortaya çıkan bu yeni kamu yönetimi anlayışına paralel olarak, Türk kamu mali yönetimi anlayışında da önemli bir değişim yaşanmaktadır. Bu kapsamda Türk kamu mali yönetim ve kontrol sistemi, uluslararası standartlar ve Avrupa Birliği müktesabatı ile uyumlaştırılması amacıyla 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile yeniden yapılandırılmıştır. Bu makalede, kamu idarelerine getirilen iç denetim yaklaşımını uluslararası standartlar açısından incelemek, aradaki uyum ve farklılıkları tespit etmek ve işleyişi ortaya koyarak sorunlara ve çözümlere dikkati çekmek amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Bozkurt, Prof. Dr. Nejat. Muhasebe Denetimi, 4. baskı, İstanbul: Alfa Yayınları, 2006.
  • 2. Kepekçi, Prof Dr. Celal, Bağımsız Denetim, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000
  • 3. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu.
  • 4. Kamu İç Denetim Standartları
  • 5. Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE) , Uluslararası İç Denetim Standartları Uluslar arası Mesleki Uygulama Çerçevesi(UMUÇ), İstanbul: Türkiye İç Denetim Enstitüsü Yayınları, Ocak 2010.
  • 6. Cömert Prof. Dr. Nuran, İşletmelerde İç Kontrol ve İç Denetim İlkeler, Yaklaşımlar, Örnek Olaylar, İstanbul Deloitte Academy Ders Notları,2007.
  • 7. Erkan Doç.Dr. Mehmet, Öğr. Gör. Serkan Özdemir, Arş. Gör. Mehtap Karakoç, Avrupa Birliği Sürecinde Kamuda İç Denetim: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi (C.X II,S I, 2010)
  • 8. Keleş Hayrullah,Kamuda Etkin Bir İç Denetim İçin Temel Şartlar,http://www.tkgm.gov.tr/turkce/ dosyalar/ diger/içerikdetaydh229.doc,
  • 9. Örenay Hami, “Merkezi Uyumlaştırma Birimi İle Denetim Komitesinin Rolü”,Denetişim Dergisi, sayı:1,Şubat 2009
  • 10. Kamu İç Denetçileri Derneği(KİDDER),KMYKK Deği- şiklik Önerisi, http://www.kidder.org.tr/Dosyalar/ KİDDER-KMYKK%20Değişikliği%20Önerisi.doc
Yıl 2012, Sayı: 9, 12 - 22, 13.07.2016

Öz

Kaynakça

  • 1. Bozkurt, Prof. Dr. Nejat. Muhasebe Denetimi, 4. baskı, İstanbul: Alfa Yayınları, 2006.
  • 2. Kepekçi, Prof Dr. Celal, Bağımsız Denetim, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000
  • 3. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu.
  • 4. Kamu İç Denetim Standartları
  • 5. Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE) , Uluslararası İç Denetim Standartları Uluslar arası Mesleki Uygulama Çerçevesi(UMUÇ), İstanbul: Türkiye İç Denetim Enstitüsü Yayınları, Ocak 2010.
  • 6. Cömert Prof. Dr. Nuran, İşletmelerde İç Kontrol ve İç Denetim İlkeler, Yaklaşımlar, Örnek Olaylar, İstanbul Deloitte Academy Ders Notları,2007.
  • 7. Erkan Doç.Dr. Mehmet, Öğr. Gör. Serkan Özdemir, Arş. Gör. Mehtap Karakoç, Avrupa Birliği Sürecinde Kamuda İç Denetim: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi (C.X II,S I, 2010)
  • 8. Keleş Hayrullah,Kamuda Etkin Bir İç Denetim İçin Temel Şartlar,http://www.tkgm.gov.tr/turkce/ dosyalar/ diger/içerikdetaydh229.doc,
  • 9. Örenay Hami, “Merkezi Uyumlaştırma Birimi İle Denetim Komitesinin Rolü”,Denetişim Dergisi, sayı:1,Şubat 2009
  • 10. Kamu İç Denetçileri Derneği(KİDDER),KMYKK Deği- şiklik Önerisi, http://www.kidder.org.tr/Dosyalar/ KİDDER-KMYKK%20Değişikliği%20Önerisi.doc
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48KZ87MC
Bölüm Makale
Yazarlar

Nihat Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Arı, N. (2016). ULUSLARARASI İÇ DENETİM STANDARTLARI AÇISINDAN KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU’NUN (KMYKK) İNCELENMESİ. Denetişim(9), 12-22.

TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.