5018 sayılı kanunla kamu yönetiminde öngörülen temel yeniliklerden birisi de iç denetim olmuştur. İç denetim geleneksel denetimden farklı bir anlayış olarak sunulmuş, iç denetimin danışmanlık ve rehberlik fonksiyonu ön plana çıkarılarak kurum faaliyetlerine değer katmayı amaçladığına vurgu yapılmıştır. Ancak iç denetçilerin mevzuatta sayılan görevlerinin yanı sıra soruşturma görevi yürütüp yürütemeyeceği sürekli tartışa gelen bir konu olmuştur. Uluslararası iç denetim standartlarında ve uygulama tavsiyelerinde iç denetçilerin soruşturma görevlerine dahil edilmesi istisnai olarak kabul edilmiştir. Gerek 5018 sayılı kanunda gerekse ikincil, üçüncül mevzuatta ise belirtilen görevler dışında herhangi bir görev üstlenemeyeceği hüküm altına alınarak iç denetçilerin soruşturma görevi üstlenmesi engellenmiştir. Buna rağmen iç denetçilerin soruşturma görevi üstlenmesi, iç denetime ilişkin olumlu bakış açısının değişmesi, denetlenen birimle ve yönetimle iletişim sorunları, dolayısıyla iç denetimin “değer katma” fonksiyonunun işletilememesi gibi riskleri beraberinde getirecek ve iç denetimi geleneksel denetime yaklaştıracaktır
Diğer ID | JA47RH83HY |
---|---|
Bölüm | Görüşler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 2 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.