20. yüzyılın sonlarında tanıştığımız kavram
karikatürleri, gerek görselliğiyle gerekse düşündürücü yönüyle öğrencilerin
derslerde bilişsel ve duyuşsal olarak gelişimlerine katkı sağlayan bir
yöntemdir. Bu nedenle derse aktif katılımı sağlama, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirme,
argümantasyon amaçlı kullanılabilme gibi pek çok özelliği bulunan kavram
karikatürlerinin kullanımının alan yazın için önemli bir katkısı olacağı düşünülmektedir.
Bu çalışmada; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde kavram karikatürlerinin
kullanılmasının önemi ve hâlihazırdaki ders kitaplarının (ilköğretim 4. sınıf)
konu açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ders kitaplarında kavram
karikatürlerinin kullanılması üzerine bir takım öneriler getirilmiştir.
Din,
milli birlik ve beraberliğin korunmasında, toplumsal barışa katkı sağlamasında,
sosyal ahlak ve değerlerin verilmesinde en önemli unsur olarak durmaktadır. Din
öğretimi, dinin bu fonksiyonlarını sağlıklı şekilde yerine getirmesi için
anlamlı öğrenme boyutuyla öğretimini gerçekleştirmelidir. Öğrencilere, içerik
ve amaçlarından habersiz sunulan her türlü bilgilendirmeler, beklenilen kazanımları
sağlamayacaktır. Eğitim ve öğretimde yöntem ve materyal çeşitliliği, öğrenmenin
anlamlılığı açısından önem arz etmektedir. Öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi derslerine aktif olarak katılımını sağlayabilecek, onlara bilginin
yanında beceri kazandırabilecek, kendi deneyim ve yaşantılarıyla öğrendikleri
konuları ilişkilendirerek akademik başarılarının artmasını sağlayabilecek yöntem
ve tekniklerden biri olarak kavram karikatürlerinin kullanılması metodu da ön
plana çıkmaktadır.
Religious Culture and Moral Knowledge Meaningful Learning Concept Cartoons Primary Education Religious Teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 12 |
Dergiabant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).