Bu araştırma, ortaöğretim biyoloji öğretmenlerinin, 2007’de yenilenen ortaöğretim biyoloji ders programının öğrenme-öğretme süreci ile ilgili görüşlerinin biyoloji öğretmeni özel alan yeterlilikleri ile olan ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Aydın İli merkez ortaöğretim okullarında görev yapan 166 biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel boyutunda öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine yönelik görüş ve kullandıkları yöntem ve teknikleri belirlemeye çalışan anket formları kullanılmıştır. Nicel çalışma sonuçlarını biyoloji öğretmeni özel alan yeterlikleri ile ilişkilendirebilmek amacı ile ayrıca 10 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Öğretmenler genelde yenilenen programın öğrenme-öğretme sürecinde, konuların öğretimi ile ilgili uygun sınıf içi etkinliklere, deney ve gözleme ağırlık verdiğini, aktif öğretim yöntemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmayı gerektirdiğini, öğrenenlerin işbirliği yapmalarına ve öğrenenin öğrenme sürecine aktif olarak katılmasına olanak sağladığını, aynı zamanda sınıf mevcudu, araç-gereç ve malzeme eksikliği yüzünden ilgili yöntem ve teknikleri kullanmaya uygun olmadığını, etkinlikleri gerçekleştirmenin zor olduğunu belirtmişlerdir. Veriler biyoloji öğretmeni özel alan yeterlikleri ile ilişkilendirilmiştir.
The aim of this study is to investigate the learning-teaching process of 2007-Biology program and biology teacher’s special field competencies by considering the teachers’ views. Descriptive method was used in this research. The sample of the study is 166 Biology teachers working in different secondary schools in Aydın city. “A questionnaire for the learning-teaching process in the program” and “methods and techniques” were used as data collection tools. In addition, 10 teachers were interviewed about the biology teacher’s special field competencies. According to the results of this study, it is presented that the renewed program take into accordance with the teaching of subjects related to classroom activities, experiments and observations that weight, make the learners’ learning through doing and living possible, regarding the learners’ cooperation, enabling the learners’ participation to the learning process actively and developing the suitable studying techniques for herself/himself, but the methods and techniques practicing in the program are not motivator. The data associated with biology teacher special field competencies.
Other ID | JA44UH33NK |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 36 |