İstenilen amaca ulaşma yolunda karşılaşılan güçlüklere problem denir. Problemleri aşabilmek için çözümüne götürecek bir takım yollar araştırılır ve denenir. Bu çözüm yollarını bulma ve keşfetme bir süreç içerisinde gerçekleşecek beceriler olup eğitim ortamında edinilebilecek ve hayatın her aşamasında kullanılabilecek bilgilerdir. Probleme dayalı öğrenme (PDÖ), örgencileri sorunlu ve karmaşık bir durum veya olay ile karşı karşıya bırakarak onların sorumluluk alma ve çözüm üretme sürecine aktif katılımlarını sağlayan bir yaklaşımdır. Problem çözme becerisi Türkçe müfredat programında öğrencilere kazandırılması gereken dokuz temel beceri içerisinde yer almaktadır. Araştırmada Forgan (2003) tarafından geliştiren Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin PDÖ yaklaşımıyla incelenmesi yapılmıştır. Bu doğrultuda 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki birbirinden farklı metin türüne sahip ilk üç metin incelemeye alınmış ve bu metinler PDÖ yaklaşımına göre düzenlenerek Türkçe ders planı hazırlanmıştır.
Problem is the general name of the difficulties which are met on the way of the reaching to the wanted target. In order to solve the problem, several ways are looked for and tried. Finding the ways of solution is a skill which can be obtained in an educational process and the general name of informations that can be used in every period of life. PBL is an aproach which provides students active attendence to responsibility taking and problem solving processes by exposing them to a complicated and problematical situation or evenement. Problem solving skill is one the nine problems in Turkish curriculum which is necessary to make students gain. In the research the analysis of the texts in Turkish coursebooks which was developed by Forgan (2003) is done through PBL. In this direction, the first three texts of 8th graders which have different kinds of text types, in the Turkish coursebook were analyzed and Turkish lesson plan was prepared by arranging them according to the PBL.
Other ID | JA45BT73AJ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 30 |