Probleme dayalı öğrenme (PDÖ), geleneksel öğrenme yaklaşımlarındaki eksikliklere ve sorunlara bir alternatif çözüm yolu olarak ortaya çıkmıştır ve 30 yılı aşkın bir süredir uygulanmaktadır. PDÖ, aktif öğrenme modellerinden biri olup kuramsal felsefesi yapılandırmacılığa dayanmaktadır. PDÖ süreci, geleneksel öğretim ortamlarında kullanılan öğretmen-merkezli yaklaşımdan oldukça farklıdır. PDÖ, yeni bir öğretim programı sunmaz, ancak aynı öğretim programının farklı bir öğretim yöntemi ile sunulmasını gerektirir.
Bu makalede, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde probleme dayalı öğrenme (PDÖ) modeli ele alınmıştır. Ayrıca bu çalışmada PDÖ modeli ve süreci tanıtılarak, yurt dışında hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki uygulamalara yer verilmiş ve öneriler geliştirilmiştir.
Problem based learning has appeared as an alternative solution to the deficiencies and problems in traditional learning approaches and has been in application over 30 years. PBL is an active learning model with its conceptual philosophy relying on constructivist learning. PBL process is substantially different from teacher-centered approach, which usually employed in traditional teaching environments. PBL does not present a new teaching program but requires the same teaching program to be presentecl via a different teaching method.
This study involves the use of PBL model in pre-service teacher education. PBL model and the process were described and explored, examples of foreign programs utilizing PBL in pre-service teacher education were giyen, and suggestions were developed.
Other ID | JA45HB59BH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 24 |