BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

The lecturers and students attending to the postgraduate programme in the Deperment of Painting Education at Cumhuriyet University in Sivas are examined in this study. The Courses in the mentioned deportment are also examined in the study.
The sample of the study consists of the lecturers from different universities but teaching at Social Sciences Institute Cumhuriyet University in Sivas and also the students of the same institute.
Data about these academic staff their demographic features,their artistic and scientific activities are gained throngh a questionnaire prepared by the researcher and it haitems foacedemic staff. Data about the students are also gained through a questionnaire having seven

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR (RESİM) ALANI BİLİM ADAMI YETİŞTİRMENİN NİTELİKSEL BOYUTUNUN İNCELENMESİ

Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

Bu araştırmada Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Eğitimi Anabilim Dalı Lisansüstü eğitim programı derslerini veren öğretim elemanlarının ve öğretim sürecinin niteliksel durumları incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemi farklı üniversitelerin farklı fakültelerinden, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstilüsünde yüksek lisans eğitimini sürdüren 10 öğretim elemanından oluşmuştur.
Araştırmada, öğretim elemanlarının demografik özellikleri ile yaptıkları sanatsal ve bilimsel etkinlikleri içinde saptanan veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan 15 (onbeş) sorudan oluşan bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin yorumunda, frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45VR25VU
Journal Section Articles
Authors

Yaşar Serin This is me

Publication Date December 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 17

Cite

APA Serin, Y. (2005). CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR (RESİM) ALANI BİLİM ADAMI YETİŞTİRMENİN NİTELİKSEL BOYUTUNUN İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17).