Çağımız, bilginin güçle özdeş olduğu bir dönemdir. Bilgili insan bilgiye ulaşmayı bilen, elde ettiği bilgileri mantık sürecinden geçiren, sorgulayan, yeni durumlara uyarlayabilen kişidir. Yani bilgili insan güçlü insandır.
Eğitim sistemi bu özelliklere sahip bireyler yetiştirecek şekilde sürekli değişim göstermelidir. Sistemde öncelikle yöneticiler, öğretmenler çağdaş eğitimin getirdiği yenilikleri uygulayabilmelidirler.
Özellikle genç öğretmenler aldıkları lisans eğitimini az bulmakta, lisansüstü eğitimi alma gereksinimi duymakta¬dırlar. Lisansüstü eğitime yoğun başvuru bunun göstergesidir. Ancak lisansüstü eğitime başlayan öğretmenler, sorunlar yaşamaktadırlar. Sorunlar sistemden, yöneticilerden, aynı branşta görev yapan öğretmenlerden ve lisansüstü eğitim aldıkları fakültelerden kaynaklanabilmektedir.
Sorunları saptayabilmek için yöneticilerin, lisansüstü eğitim alan ve almayan öğretmenlerin, fakültelerde lisansüstü eğitim veren öğretim üyelerinin görüşlerine başvurulmuştur. Toplanan nicel veriler t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon gibi istatistik teknikleri kullanarak SPSS de değerlendirilmiştir. Ayrıca görüşme yoluyla toplanan veriler, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.
Saptanan sorunlara önerilen çözümlerin, alanlarında lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere, sisteme ve bu alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In our century, knowledge is equivalent to power. A person with knowledge is a person who knows where to gel information and how to use it. In other words a person with knowledge is a man of power.
The educational system must open to changes in order to educate individuals with such qualities. New ideas methods and methods should be apllied by administrators and teachers.
Especially the young teachers fınd their undergruduate education unsatisfactory and they feel the need to get graduate degree in education. Increasing demand for graduate education is an indicator of such a need. But graduate school students are having difficulties. The causes of the difficulties might base on the system, administration, teachers who work in the same major and their graduate scools.
In order to determine these difficulties information is gathered from administrators, faculty staff who teach in graduate school and teachers some of which have graduate degree. The quantitative dala is evaluated statistically using SSPS program. Furthermore, the data obtained by interviewing was analised qualitatively. Suggestions vere made.
These results may contribute to other research in this area.
Other ID | JA45VM36SZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 17 |