Matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonunu nasıl gerçekleştireceklerine yönelik güçlük yaşamaları alan yazında karşılaşılmaktadır. Bu düşünceyle araştırmanın amacı, kendini teknoloji alanında geliştirmiş bir ortaöğretim matematik öğretmeninin teknolojiyi derslerine nasıl entegre ettiğini belirlemek ve en iyi örnekle matematik eğitiminde teknoloji entegrasyon sürecini ortaya çıkarmaktır. Araştırma bir özel durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcısını teknoloji alanında donanımlı, Geogebra eğitimcisi 18 yıldır öğretmenlik yapan Burak öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları, yarı-yapılandırılmış görüşme formu, gözlem formu ve saha görüşme notları ve saha gözlem notlarıdır. Veri analizi için tematik analiz ve Maxqda kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre on iki adet alt tema oluşturulmuştur. Bu temalar incelendiğinde, öğretmenin derslerinde en çok teknoloji entegrasyonu üzerinde durduğu süreç Gagne’nin öğretim durumları modelindeki uyarıcı materyallerin kullanılması sürecidir. Bu süreçte doğrulama yapma ve anlamayı arttırma amaçlı teknoloji entegrasyonu gerçekleştirdiği fakat Geogebra ve Kahoot! kullanımında güçlük yaşadığı görülmüştür. Bu güçlüğün sebebi ise teknolojik materyal ve planlama eksikliği olarak belirlenmiştir. İleriki çalışmalar için yeni mezun öğretmenlerin durumlarının araştırılması önerilebilir.
Teknoloji entegrasyonu matematik eğitimi özel durum çalışması Gagne’nin öğretim durumları modeli
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 50 |