In this study, it is purposed to examine the opinions of pre-service teachers about Instructional Technologies course. For this aim, the research was carried out in the descriptive qualitative research design. 101 pre-service teachers participated in the research in spring term of 2018-2019 academic year. Data were collected from these participants before and after the course through the forms generated by the researcher. The obtained data were analyzed through the qualitative data analysis program. According to the results, expectations of students was satisfied at the end of the semester and that the course contributed to them in terms of using the instruments related to information and communication technologies. Besides, it was determined that the pre-service teachers considered this course necessary.
Bu çalışmada öğretmen adaylarının Öğretim Teknolojileri dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Söz konusu amaç doğrultusunda çalışma, betimleyici nitel araştırma deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde 101 öğretmen adayı katılmıştır. Bu katılımcılardan ders öncesinde ve ders sonrasında araştırmacı tarafından geliştirilen formlar ile veri toplanmıştır. Ulaşılan veriler nitel veri analizi programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre katılımcıların beklentilerinin dönem sonunda karşılandığı ve dersin kendilerine bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanma bağlamda katkı sağladığı bulunmuştur. Buna ek olarak dersin öğretmen adayları tarafından gerekli görüldüğü belirlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 52 |