Türkiye’de pek çok öğrencinin İngilizce öğrenmenin zorluğu üzerine fikir beyan ettiği değerlendirildiğinde, bu düşüncenin kabul edilmiş bir gerçek haline geldiği ifade edilebilmektedir. Ancak bu düşüncenin ne kadar doğru olduğu, doğru ise nedenleriyle birlikte incelenmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin görüşleri aracılığıyla İngilizce öğrenme süreçlerini zorlaştıran faktörlerin belirlemesi amaçlanmıştır. Fenomenolojik desendeki bu araştırmada yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, çalışma grubunda yer alan çoğu öğrencinin İngilizce derslerinin gramer odaklı olduğu ve diğer becerilerin ihmal edildiğini, bu durumun ilköğretimden liseye hatta üniversiteye kadar benzer şekilde sürdüğünü ifade ettiklerini göstermiştir. Öğrencilerin anadilleri olan Türkçe’nin İngilizce ile olan farklı dil yapısı nedeniyle telaffuzda, konuşmada ve gramer yapılarını anlamada güçlük çektiklerini ifade ettikleri görülmüştür. Katılımcılar tarafından tutarlı bir biçimde yansıtılan bir diğer husus ise kendilerine güvenme ve motivasyonlarını artırmaya olan ihtiyaçları olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 54 |