Nitel araştırma deseninde yürütülen bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersini öğrenme nedenlerini, sosyal bilgiler dersini öğrenirken yaşadıkları sorunları ve sosyal bilgiler öğretmeninden beklentilerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma grubunu 2020-2021 öğretim yılında Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde bir şehirde yer alan ortaokullarda 5, 6 ve 7.sınıfta öğrenim gören 90 öğrenci (47’si kız ve 43’ü erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık-uçlu sorulardan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda alt problemler doğrultusunda her sınıf düzeyinde benzerlik gösteren bulgulara ulaşılmıştır. Bulgulara göre her sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal bilgiler dersini öğrenme nedenleri arasında dersi sevmek, merak etmek, tarih öğrenmek, geleceğe hazırlaması ve öğretmenin etkisi yer almaktadır. Her sınıf düzeyinde öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaşadıkları ortak sorunlar bazı kavram ve fikirlerin karmaşık ya da soyut olması ve derste oluşan gürültü olarak belirlenirken 5. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler arasında derslerin sıkıcı olduğu bulgusu da öne çıkmıştır. Yine de her sınıf düzeyindeki öğrencilerin büyük bir çoğunluğu sosyal bilgiler derslerinde herhangi bir sorun yaşamadığını belirtmiştir. Ek olarak beklentilerin karşılandığı, derslerde etkinliklerin yapılması, derslerin eğlenceli işlenmesi, derslerin uygulamalı olarak verilmesi her sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal bilgiler öğretmenlerinden beklentileri olarak ortaya çıkmıştır.
This study, which was conducted with a qualitative research design, aimed to determine the reasons why middle school students could learn the social studies course, the problems they encountered during the learning process, and their expectations from social studies teachers. The study group consisted of 90 students (47 girls and 43 boys) who were enrolled in the 5th, 6th, and 7th grades in middle schools located in a city in the Southeastern Anatolia Region of Turkey during the 2020–2021 academic year. A semi-structured interview form consisting of open-ended questions was used as a data collection tool. The data were analyzed using the content analysis technique. As a result, similar findings were found at each grade level, in line with the sub-problems of the present study. According to the findings, the reasons why students who were enrolled at all grade levels could learn social studies include loving the lesson, being curious, the teacher's influence, learning history, and preparing for the future. The problems experienced by students at each grade level in the social studies course are determined by some concepts and ideas being complex or abstract, and the noise created in the courses, while it was found that the lessons were boring among 5th grade students. Nevertheless, the majority of students at all grade levels stated that they did not experience any problems in social studies lessons. Additionally, expectations are met, activities are carried out in the lessons, lessons are taught in a fun way, and lessons are given practically were found to be the expectations of students at every grade level from social studies teachers
Eğitim Eğitim Sosyal bilgiler Sosyal bilgiler Sosyal bilgiler sosyal bilgiler öğrenme öğrenci beklentileri durum araştırması deseni.
Eğitim Eğitim Sosyal bilgiler Sosyal bilgiler Sosyal bilgiler sosyal bilgiler öğrenme öğrenci beklentileri durum araştırması deseni.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 58 |