Research Article
BibTex RIS Cite

An Instructional Design Based on Synergogy for Developing Staccato Skills in Piano Lessons

Year 2024, Issue: 62, 3563 - 3589, 30.12.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425

Abstract

The aim of this study is to develop an instructional design for the acquisition of staccato playing skills in piano lessons with synergogy method and to reveal the functionality of the lessons. In this study, the action research model is preferred since it is aimed to understand, examine and evaluate the practices of staccato teaching with synergogy. The participants consisted of four 12-year-old students who were taking piano lessons in a private music course. In order to collect data, audio and video recordings taken in all lessons, self and peer evaluation forms filled out by the students at the end of each lesson, the evaluation form filled out by the teacher at the end of each lesson, the final performance evaluation form in the exam held by the commission at the end of the process, and the student opinion questionnaire in which the students wrote their opinions about the functioning of the lessons at the end of the process were examined by the researchers. The findings of the study reveal that students have successfully achieved the cognitive, affective and psychomotor outcomes of piano lessons through the performance judging design of synergogy method aimed at improving their staccato playing skills.

References

  • Anderson, L.W., Krathwohl, D.R., Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J. & Wittrock, M.C. (Eds.). (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (4. Baskı). (D.A. Özçelik, Çev.), Pegem Akademi.
  • Aydınlı, D. & Tecimer, B. (2013). Grup piyano öğretiminin müzik eğitimi öğrencilerinin okul şarkılarını eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet International Journal of Education, 2(2), 10-24.
  • Baştuğ Şen, S. (1999). Piyano tekniğinin biyomekanik temeli (1.baskı). Pan Yayıncılık.
  • Berkant, H.G. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulama örneklerine (1.baskı). Anı Yayıncılık.
  • Bloom, B.S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (2.baskı). (D.A. Özçelik, Çev.), Pegem Akademi.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Staccato exercise precision of beat [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.6). Bosworth.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Staccato and legato thirds againts single Notes [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.31). Bosworth.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Couplets of slurred notes [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.11). Bosworth.
  • Camuzcu Aşiroğlu, S. & Duruhan, K. (2015). Aktif öğrenme temelli fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Journal of Social Sciences Institute, 5, 115-132.
  • Chang, C.L. (2022). A reevaluation of the overall function and role of the collegiate group piano class in a comprehensive university in China. Region-Educational Research and Reviews, 4, 9-11. doi: https://doi.org/10.32629/rerr.v4i3.955
  • Clark, J.S., Porath, S., Thiele, J. & Jobe, M. (2020). Action research. NPP eBooks 34. https://neprairiepress.org/ebokks/34.
  • Coetzee, C. (2008). Yeni başlayanlar için piyano (1.baskı). Alfa Yayınları.
  • Çubukçu, Z. (2008). Eğitim programı tasarımı ve geliştirilmesi. B. Duman (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (2. baskı, s.131-175). Maya Akademi.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (13.baskı). Pegem Akademi.
  • Deniz, İ. (2005). Öğrenci merkezli fen bilgisi eğitiminin öğrenci başarılarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Deniz, J. (2015). Altı el bir piyano eserinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin etkililiği: Bir eylem araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (Asos Journal), 3 (15), 89-117.
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS International Journal of Society Researches, 16(31), 4097-4137. doi: https://doi.org/10.26466/opus.680488
  • Deniz, L. (2021). Kuramdan uygulamaya bir köprü olarak eylem araştırması: Tarihsel süreç, tanım, kapsam ve ilkeler. Y. Kabapınar (Ed.), Kuramdan uygulamaya tarih öğretiminde eylem araştırmaları içinde (s. 23-44). Pegem Akademi.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin el kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. Anı Yayıncılık.
  • Fisher, C. (2006). Applications of selected cooperative learning techniques to group piano instruction. [Yayımlanmamış doktora tezi], University of Oklahoma.
  • Hahn, R.D. (2019). Reaching digital native music majors: Pedagogy for undergraduate group piano in the 21st century. [Yayımlanmamış doktora tezi], University of Missouri Columbia.
  • Hallam, S. (1998). Instrumental teaching: A practical guide to better teaching and learning (1.baskı). Heinemann.
  • Kennedy, M. (1996). Staccato. The concise oxford dictionary of music içinde (4.baskı, s. 694), Oxford University Press.
  • Lehimler, E. & Batıbay, D. (2018). Artistik piyano becerilerinin geliştirilmesinde grup piyano öğretiminin etkileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (Özel Sayı), 2875-2887.
  • Ley, B. (2004). The dynamics of group teaching. A. Marks (Ed.), All together!: Teaching music in groups içinde (s.4-11). The Associated Board of the Royal Schools of Music.
  • Mc.Niff, J. (2013). Action research: Principles and practice (3rd ed.). Routledge.
  • Mouton, J.S. & Blake, R.R. (1984). Synergogy: A new strategy for education, training and development. Jossey-Bass.
  • Muşlu Kaygısız, G. (2020). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına, olumlu davranışlarına ve çevre tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 185-200. https://doi.org/10.37217/tebd.679596
  • Özalp, U. & Özdemir, G. (2020). Grup piyano eğitiminin öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 100-114. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
  • Pace, R. (1978). Piano lessons-private or group. Keyboard Journal, 4(2), 19 Temmuz 2024 tarihinde https://iptfonline.org/Piano%20Lessons.pdf adresindeki tekrar basımdan alınmıştır.
  • Pamir, L. (t.y.). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları.
  • Say, A. (2010). Articulation. Müzik Ansiklopedisi içinde (Cilt 1, s.106). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2010). Staccato. Müzik Ansiklopedisi içinde (Cilt 3, s.355). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schunk, D.H. (2009). Biliş ve öğretim (çev. Z.H. Kaçkar). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakışla içinde (5. baskıdan çeviri, s.278-323, M. Şahin Çev. Ed.). Nobel.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretim hedeflerinin belirlenmesi. Ş. Tan (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (4.baskı, s.71-102). Pegem Akademi.
  • Tecimer Kasap, B. (2005). Amerika Birleşik Devletleri’nde grup piyano eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 191-206.
  • Tok, T.N. (2012). Etkili öğretim için yöntem ve teknikler. A. Doğanay (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (7.baskı, s.161-230). Pegem Akademi.
  • Torun Yeterge, H., Yıldız Demirtaş, V., Coşkun, U. H. & Vardarcı Kaçar, G. (2020). Aktif öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan okul öncesi eğitim programının çocukların sosyal yetkinlik düzeylerine etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 423-443. https://doi.org/10.24315/tred.625860
  • Ün Açıkgöz, K. (2008). Aktif öğrenme (10. baskı). Biliş.
  • Ün Açıkgöz, K. (2016). Etkili öğrenme ve öğretme (9. baskı). Biliş.
  • Waterman, F. (1983). On piano teaching and performing. Faber Music.
  • Waterman, F. (1993). Staccato. Every pianist’s dictionary içinde (s. 103). Faber Music.
  • Waterman, F. & Harewood, M. (1969). Piano lessons (Book Two). Faber Music.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12.Baskı). Seçkin.

Paylaşmalı Öğretim ile Yapılan Piyano Derslerinde Staccato Çalma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Öğretim Tasarımı

Year 2024, Issue: 62, 3563 - 3589, 30.12.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425

Abstract

Araştırmada, paylaşmalı öğretim ile yapılan piyano derslerinde staccato çalma becerisinin kazandırılmasına yönelik bir öğretim tasarımı oluşturulması ve derslerin işleyişinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada paylaşmalı öğretim ile yapılan staccato öğretimine ait uygulamaların durumunu anlamak, irdelemek ve değerlendirmek amaçlandığı için eylem araştırması modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu özel bir müzik kursunda piyano eğitimi alan 12 yaşlarında 4 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla tüm derslerde alınan ses ve görüntü kayıtları, her ders sonunda öğrencilerin doldurdukları öz ve akran değerlendirme formları, her ders sonunda öğretmenin doldurduğu değerlendirme formu, süreç sonunda komisyon tarafından yapılan sınavdaki son performans değerlendirme formu ve dersler tamamlandıktan sonra öğrencilerin derslerin işleyişine yönelik görüşlerini yazdıkları öğrenci görüşü anketi araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Paylaşmalı öğretimin edimi değerlendirme deseni ile yapılan piyano derslerinde staccato çalma becerisi geliştirmeye yönelik olarak uygulanan ders öğretim tasarımı sonucunda öğrencilerin dersin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımlarına başarıyla ulaştıkları saptanmıştır.

References

  • Anderson, L.W., Krathwohl, D.R., Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J. & Wittrock, M.C. (Eds.). (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (4. Baskı). (D.A. Özçelik, Çev.), Pegem Akademi.
  • Aydınlı, D. & Tecimer, B. (2013). Grup piyano öğretiminin müzik eğitimi öğrencilerinin okul şarkılarını eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet International Journal of Education, 2(2), 10-24.
  • Baştuğ Şen, S. (1999). Piyano tekniğinin biyomekanik temeli (1.baskı). Pan Yayıncılık.
  • Berkant, H.G. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulama örneklerine (1.baskı). Anı Yayıncılık.
  • Bloom, B.S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (2.baskı). (D.A. Özçelik, Çev.), Pegem Akademi.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Staccato exercise precision of beat [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.6). Bosworth.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Staccato and legato thirds againts single Notes [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.31). Bosworth.
  • Burgmüller, F. (t.y.). Couplets of slurred notes [piyano notası]. D. Bradley (ed.), Tuneful graded studies içinde (1.cilt, s.11). Bosworth.
  • Camuzcu Aşiroğlu, S. & Duruhan, K. (2015). Aktif öğrenme temelli fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Journal of Social Sciences Institute, 5, 115-132.
  • Chang, C.L. (2022). A reevaluation of the overall function and role of the collegiate group piano class in a comprehensive university in China. Region-Educational Research and Reviews, 4, 9-11. doi: https://doi.org/10.32629/rerr.v4i3.955
  • Clark, J.S., Porath, S., Thiele, J. & Jobe, M. (2020). Action research. NPP eBooks 34. https://neprairiepress.org/ebokks/34.
  • Coetzee, C. (2008). Yeni başlayanlar için piyano (1.baskı). Alfa Yayınları.
  • Çubukçu, Z. (2008). Eğitim programı tasarımı ve geliştirilmesi. B. Duman (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (2. baskı, s.131-175). Maya Akademi.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (13.baskı). Pegem Akademi.
  • Deniz, İ. (2005). Öğrenci merkezli fen bilgisi eğitiminin öğrenci başarılarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Deniz, J. (2015). Altı el bir piyano eserinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin etkililiği: Bir eylem araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (Asos Journal), 3 (15), 89-117.
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS International Journal of Society Researches, 16(31), 4097-4137. doi: https://doi.org/10.26466/opus.680488
  • Deniz, L. (2021). Kuramdan uygulamaya bir köprü olarak eylem araştırması: Tarihsel süreç, tanım, kapsam ve ilkeler. Y. Kabapınar (Ed.), Kuramdan uygulamaya tarih öğretiminde eylem araştırmaları içinde (s. 23-44). Pegem Akademi.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin el kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. Anı Yayıncılık.
  • Fisher, C. (2006). Applications of selected cooperative learning techniques to group piano instruction. [Yayımlanmamış doktora tezi], University of Oklahoma.
  • Hahn, R.D. (2019). Reaching digital native music majors: Pedagogy for undergraduate group piano in the 21st century. [Yayımlanmamış doktora tezi], University of Missouri Columbia.
  • Hallam, S. (1998). Instrumental teaching: A practical guide to better teaching and learning (1.baskı). Heinemann.
  • Kennedy, M. (1996). Staccato. The concise oxford dictionary of music içinde (4.baskı, s. 694), Oxford University Press.
  • Lehimler, E. & Batıbay, D. (2018). Artistik piyano becerilerinin geliştirilmesinde grup piyano öğretiminin etkileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (Özel Sayı), 2875-2887.
  • Ley, B. (2004). The dynamics of group teaching. A. Marks (Ed.), All together!: Teaching music in groups içinde (s.4-11). The Associated Board of the Royal Schools of Music.
  • Mc.Niff, J. (2013). Action research: Principles and practice (3rd ed.). Routledge.
  • Mouton, J.S. & Blake, R.R. (1984). Synergogy: A new strategy for education, training and development. Jossey-Bass.
  • Muşlu Kaygısız, G. (2020). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına, olumlu davranışlarına ve çevre tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 185-200. https://doi.org/10.37217/tebd.679596
  • Özalp, U. & Özdemir, G. (2020). Grup piyano eğitiminin öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 100-114. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-517352
  • Pace, R. (1978). Piano lessons-private or group. Keyboard Journal, 4(2), 19 Temmuz 2024 tarihinde https://iptfonline.org/Piano%20Lessons.pdf adresindeki tekrar basımdan alınmıştır.
  • Pamir, L. (t.y.). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları.
  • Say, A. (2010). Articulation. Müzik Ansiklopedisi içinde (Cilt 1, s.106). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2010). Staccato. Müzik Ansiklopedisi içinde (Cilt 3, s.355). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schunk, D.H. (2009). Biliş ve öğretim (çev. Z.H. Kaçkar). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakışla içinde (5. baskıdan çeviri, s.278-323, M. Şahin Çev. Ed.). Nobel.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretim hedeflerinin belirlenmesi. Ş. Tan (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (4.baskı, s.71-102). Pegem Akademi.
  • Tecimer Kasap, B. (2005). Amerika Birleşik Devletleri’nde grup piyano eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 191-206.
  • Tok, T.N. (2012). Etkili öğretim için yöntem ve teknikler. A. Doğanay (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (7.baskı, s.161-230). Pegem Akademi.
  • Torun Yeterge, H., Yıldız Demirtaş, V., Coşkun, U. H. & Vardarcı Kaçar, G. (2020). Aktif öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan okul öncesi eğitim programının çocukların sosyal yetkinlik düzeylerine etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 423-443. https://doi.org/10.24315/tred.625860
  • Ün Açıkgöz, K. (2008). Aktif öğrenme (10. baskı). Biliş.
  • Ün Açıkgöz, K. (2016). Etkili öğrenme ve öğretme (9. baskı). Biliş.
  • Waterman, F. (1983). On piano teaching and performing. Faber Music.
  • Waterman, F. (1993). Staccato. Every pianist’s dictionary içinde (s. 103). Faber Music.
  • Waterman, F. & Harewood, M. (1969). Piano lessons (Book Two). Faber Music.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12.Baskı). Seçkin.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Jale Deniz 0000-0003-1970-3630

Mehmet Durak 0000-0003-3428-4083

Publication Date December 30, 2024
Submission Date July 27, 2024
Acceptance Date November 6, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 62

Cite

APA Deniz, J., & Durak, M. (2024). Paylaşmalı Öğretim ile Yapılan Piyano Derslerinde Staccato Çalma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Öğretim Tasarımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 3563-3589. https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425