Bu çalışmanın amacı, farklı bölümlerdeki öğretmen adaylarının “sanatçı ve bilim insanı” algısına yönelik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Katılımcılar, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Bartın Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 200 öğrenciden (n Türkçe Eğitimi = 40, n Sosyal Bilgiler Eğitimi = 40, n Matematik Eğitimi = 40, n Fen Bilgisi Eğitimi = 40, n Resim-İş Eğitimi = 40) oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Fen, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Resim-İş Eğitimi bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının sanatçı ve bilim insanı kavramlarına yönelik algıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının çizimleri incelendiğinde, bilim insanını genellikle laboratuvarda, laboratuvar önlüğü giyerek deney ya da buluş yapan, erkek, dağınık saçlı, erkek çizimler yaptıkları; sanatçıyı elinde boyalarla tabloya resim çizen, saçsız, yüz ifadesi belirsiz, net bir kıyafetle özdeşmeyen çizimler yaptıkları görülmektedir.
Bu çalışma, Bartın Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu tarafından verilen 14.03.2024 tarihli ve 3 numaralı toplantıda 2024-SBB-0211 numaralı etik kurul izni doğrultusunda yürütülmüştür.
The aim of this study is to comparatively examine the perceptions of pre-service teachers from different departments towards the perception of “artist and scientist”. The participants consisted of 200 students (n Turkish Education = 40, n Social Studies Education = 40, n Mathematics Education = 40, n Science Education = 40, n Art and Science Education = 40) studying at Bartın University in the 2023-2024 academic year. The survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. The data obtained from the study were analyzed using content analysis. According to the findings obtained from the study, it is seen that there are significant differences between the perceptions of pre-service teachers studying in the departments of Science, Social Sciences, Mathematics and Art and Science Education towards the concepts of artist and scientist. When the drawings of the pre-service teachers are analyzed, it is seen that they generally draw the scientist in the laboratory, wearing a lab coat, conducting experiments or making discoveries, male, with unkempt hair, while they draw the artist drawing a picture on a painting with paints in his hand, with no hair, uncertain facial expression, and not identical with a clear outfit.
This study was conducted in accordance with the ethics committee permission numbered 2024-SBB-0211 given by Bartın University Social and Human Sciences Ethics Committee at the meeting dated 14.03.2024 and numbered 3.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education, Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2025 |
Submission Date | September 25, 2024 |
Acceptance Date | January 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 63 |