Ters yüz öğrenme, teknolojik gelişmelerin öğretime yansıyan uygulamalarından biridir. Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrenci merkezli oluşu, öğretimde daha fazla uygulama ve değerlendirme yapmaya olanak sağlaması son yıllarda bu yaklaşımın kullanımını artırmıştır. Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme yaklaşımı, bireyin ihtiyaçlarına göre hazırlanmış materyallerin kullanımı ve bireysel hız ilkesinin dikkate alınmasıyla anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi desteklemektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı matematik öğretiminde ters yüz öğrenme yaklaşımını kullanan çalışmaları sistematik bir şekilde incelemektir. Bu sistematik derleme çalışmasının örneklemini Mart 2024 yılına kadar yayımlanmış makaleler ve lisansüstü tezleri oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılan veri tabanı taramaları sonucunda 38 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalar, betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen bulgular grafikler ve tablolar halinde sunulmuştur. Verilerin analizi sonucunda, çalışmaların demografik ve metodolojik özellikleri değerlendirilmiştir. Demografik açıdan çalışmaların türü ve yayımlandığı yıllar, metodolojik açıdan ise araştırma yöntemi, deseni ve örneklem büyüklüğü incelenmiştir. Derleme bulguları en fazla çalışmanın 2023 yılında yapıldığını ve araştırmalarda nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden yanı sıra karma araştırma yöntemlerinin de tercih edildiğini göstermektedir. Ayrıca, ters yüz öğrenme yaklaşımıyla tasarlanmış öğretim programlarının akademik başarı, öğrenci performansı ve katılımına olan etkisinin sıkça incelenen konular arasında yer aldığı tespit edilmiştir.
Çalışma derleme çalışması olduğu için etik izne gerek yoktur.
Flipped learning is one of the applications of technological developments reflected in education. The fact that the flipped learning approach is student-centered and allows more practice and evaluation in teaching has increased its use in recent years. The flipped learning approach in mathematics teaching supports meaningful and permanent learning with the use of materials prepared according to the individual needs and taking into account the individual pace principle. In this context, the aim of this research is to systematically review the studies using the flipped learning approach in mathematics teaching. The sample of this systematic review study consists of articles and postgraduate theses published until March 2024. Databases were searched according to the criteria determined by the researchers and 38 studies were found. The data were analyzed through descriptive content analysis and presented in graphs and tables. In the analysis of the data, the demographic and methodological aspects of the studies were examined. In terms of demographics, the type and the years of studies were examined, and in terms of methodological perspective, the research method, design and sample size were examined. The review findings show that the most studies were conducted in 2023 and that mixed research methods as well as qualitative and quantitative research methods were preferred in the studies. In addition, it has been found that the effects of curriculum designed with the flipped learning approach on academic achievement, student performance and participation are among the frequently studied topics.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Instructional Design |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | September 27, 2024 |
| Acceptance Date | May 5, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 64 |