Review
BibTex RIS Cite

Matematik Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Kullanımı: Sistematik Derleme

Year 2025, Issue: 64, 1645 - 1670, 30.06.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1557132

Abstract

Ters yüz öğrenme, teknolojik gelişmelerin öğretime yansıyan uygulamalarından biridir. Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrenci merkezli oluşu, öğretimde daha fazla uygulama ve değerlendirme yapmaya olanak sağlaması son yıllarda bu yaklaşımın kullanımını artırmıştır. Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme yaklaşımı, bireyin ihtiyaçlarına göre hazırlanmış materyallerin kullanımı ve bireysel hız ilkesinin dikkate alınmasıyla anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi desteklemektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı matematik öğretiminde ters yüz öğrenme yaklaşımını kullanan çalışmaları sistematik bir şekilde incelemektir. Bu sistematik derleme çalışmasının örneklemini Mart 2024 yılına kadar yayımlanmış makaleler ve lisansüstü tezleri oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılan veri tabanı taramaları sonucunda 38 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalar, betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen bulgular grafikler ve tablolar halinde sunulmuştur. Verilerin analizi sonucunda, çalışmaların demografik ve metodolojik özellikleri değerlendirilmiştir. Demografik açıdan çalışmaların türü ve yayımlandığı yıllar, metodolojik açıdan ise araştırma yöntemi, deseni ve örneklem büyüklüğü incelenmiştir. Derleme bulguları en fazla çalışmanın 2023 yılında yapıldığını ve araştırmalarda nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden yanı sıra karma araştırma yöntemlerinin de tercih edildiğini göstermektedir. Ayrıca, ters yüz öğrenme yaklaşımıyla tasarlanmış öğretim programlarının akademik başarı, öğrenci performansı ve katılımına olan etkisinin sıkça incelenen konular arasında yer aldığı tespit edilmiştir.

Ethical Statement

Çalışma derleme çalışması olduğu için etik izne gerek yoktur.

References

  • Albert, M., & Beatty, B. J. (2014). Flipping the classroom applications to curriculum redesign for an introduction to management course: Impact on grades. Journal of Education for Business, 89(8), 419-424.
  • Al-Zahrani, A. M. (2015). From passive to active: The impact of the flipped classroom through social learning platforms on higher education students’ creative thinking. British Journal of Educational Technology, 46(6), 1133–1148.
  • Aydın, G. (2016). Ters yüz sınıf modelinin üniversite öğrencilerinin programlamaya yönelik tutum, öz-yeterlilik algısı ve başarılarına etkisinin incelenmesi (Tez No: 463358) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi], YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aydın, B., & Demirer, V. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: İçerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bailey, K.D. (1994). Methods of social research. The Free Press.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Journal of Educational Technology and Society, 19(3), 134-142.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013, Haziran 23-26). The flipped classroom: A survey of the research [Paper presentation]. 2013 ASEE Annual Conference and Exposition, Atlanta.
  • Boevé, A. J., Meijer, R. R., Bosker, R. J., Vugteveen, J., Hoekstra, R., & Albers, C. J. (2017). Implementing the flipped classroom: an exploration of study behaviour and student performance. Higher Education, 74, 1015-1032.
  • Bowen, G.A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027.
  • Bösner, S., Pickert, J., & Stibane, T. (2015). Teaching differential diagnosis in primary care using an inverted classroom approach: Student satisfaction and gain in skills and knowledge. BMC Medical Education, 15, 1-7.
  • Bryman, A. (2015). Social research methods. Oxford University Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen ve veri analizi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile nicel veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Ceylan, E., & Hamzaoğlu, E. (2022). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanlarında ters yüz öğrenme yaklaşımının kullanıldığı lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 31-43.
  • Chilingaryan, K., & Zvereva, E. (2017). Methodology of flipped classroom as a learning technology in foreign language teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 1500-1504.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research. SAGE Publications.
  • Crouch, C. H., & Mazur, E. (2001). Peer instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69(9), 970-977.
  • Datig, I., & Ruswick, C. (2013). Four quick flips activities for the information literacy classroom. College and Research Libraries News, 74(5), 249-257.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61, 563-580.
  • Ezentaş, R., & Karakaş, T. (2021). Matematik eğitiminde ters yüz sınıf modeli üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Türk Araştırmaları-Eğitim Bilimleri, 16(5), 2261-2273. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.50861.
  • Dianty, R. M., Yurniwati, Y., Lestari, I., & Manahor, A. (2023). The effect of flipped classroom based on team games tournament on mathematics problem-solving ability. Psychology, Evaluation, and Technology in Educational Research, 5(2), 106-118.
  • Dinçer, S. (2018). Eğitim bilimleri araştırmalarında içerik analizi: Meta-analiz, meta-sentez, betimsel içerik analizi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 176-190.
  • Fernández-Martín, F. D., Romero-Rodríguez, J. M., Gómez-García, G., & Ramos Navas-Parejo, M. (2020). Impact of the flipped classroom method in the mathematical area: A systematic review. Mathematics, 8(12), 2162.
  • Flipped Learning Network [FLN] (2014). What is flipped learning? The four pillars of FLIP. http://www.flippedlearning.org/definition
  • Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. SAGE.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması (Tez No. 383901) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Gillette, C., Rudolph, M., Kimble, C., Rockich-Winston, N., Smith, L., & Broedel-Zaugg, K. (2018). A meta-analysis of outcomes comparing flipped classroom and lecture. American Journal of Pharmaceutical Education, 82(5), 433-440.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri (Tez No. 478696) [Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Güven, S., & Değirmen, İ. (2021). Ters yüz öğrenme yöntemine dayalı İngilizce öğretimi ile ilgili yurt içi ve yurt dışında yapılan çalışmaların incelenmesi, Tarih Okulu Dergisi, 55, 4504-4530.
  • Hoepfl, M., C. (1997). Choosing qualitative research: A primer for technology education researchers. Journal of Technology Education, 9(1), 47-63.
  • James, A. J., Chin, C. K., & Williams, B. R. (2014). Using the flipped classroom to improve student engagement and to prepare graduates to meet maritime industry requirements: A focus on maritime education. WMU Journal of Maritime Affairs, 13(2), 331-343.
  • Johnson, R. B., & Christensen, L. (2020). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. SAGE Publications.
  • Kara, C. O. (2016a). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 15(45), 12-26.
  • Karabulut‐Ilgu, A., Jaramillo Cherrez, N., & Jahren, C. T. (2018). A systematic review of research on the flipped learning method in engineering education. British Journal of Educational Technology, 49(3), 398-411.
  • Kim Kyu, M., Kim Mi, S., Khera, O., & Getman, J. (2014). The experience of three flipped classrooms in an urban university: An exploration of design principles. The Internet and Higher Education, 22, 37–50. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2014.04.003.
  • Kurnianto, B., Wiyanto, W., & Haryani, S. (2019). Critical thinking skills and learning outcomes by improving motivation in the model of flipped classroom. Journal of Primary Education, 8(6), 282-291.
  • Kutsyuruba, B. (2023). Document analysis. In J.M. Okoko, S. Tunison, and K.D. Walker (Eds). Varieties of qualitative research methods: Selected contextual perspectives (pp. 139-146). Cham: Springer International Publishing.
  • Koh, J. H. L. (2019). Four pedagogical dimensions for understanding flipped classroom practices in higher education: A systematic review. Educational Sciences: Theory and Practice, 19(4), 14-33.
  • Lemmer, C. (2013). A view from the flip side: Using ‘the inverted classroom’ to enhance the legal information literacy of the international LL. M. student. Law Library Journal, 105(4), 461- 491.
  • Love, B., Hodge, A., Grandgenett, N., & Swift, A. W. (2014). Student learning and perceptions in a flipped linear algebra course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(3), 317-324.
  • Lundin, M., Bergviken Rensfeldt, A., Hillman, T., Lantz-Andersson, A., & Peterson, L. (2018). Higher education dominance and siloed knowledge: A systematic review of flipped classroom research. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15(1), 1-30.
  • Milman, N. (2012). The flipped classroom strategy: What is it and how can it be used?. Distance Learning, 9(3), 85-87.
  • McLaughlin J. E., Roth M. T., Glatt D. M., Gharkholonarehe N., Davidson C. A., Griffin L. M., Esserman, D.A., & Mumper R. J. (2014). The flipped classroom: A course redesign to foster learning and engagement in a health professions school. Academic Medicine, 89(2), 236-243.
  • Mohamed, H., & Lamia, M. (2018). Implementing flipped classroom that used an intelligent tutoring system into learning process. Computers ve Education, 124, 62-76.
  • Özcan, Ş., Demir, M., Nazlı, A., Urhan, S., & Zengin, Y. (2022). Ortaokul öğrencilerinin çember konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi: 5E öğrenme modeli ile ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 110-133.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348.
  • Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge.
  • Pinto, C., & Little, G. (2014). Flipped librarians: Assessing our own need to understand our users. The Journal of Academic Librarianship, 40(2), 192-193.
  • Rivera, E. (2015). Using the flipped classroom model in your library instruction course. The Reference Librarian, 56(1), 34-41. https://doi.org/10.1080/02763877.2015.977671.
  • Roach, T. (2014). Student perceptions toward flipped learning: New methods to increase interaction and active learning in economics. International Review of Economics Education, 17, 74-84.
  • Sadaghiani, H. R. (2012). Online prelectures: An alternative to textbook reading assignments. The Physics Teacher, 50(5), 301-303. https://doi.org/10.1119/1.3703549.
  • Salas-Rueda, R. A. (2021). Use of flipped classroom in the marketing career during the educational process on financial mathematics. Education and Information Technologies, 26(4), 4261-4284.
  • Shi, Y., Ma, Y., MacLeod, J., & Yang, H. H. (2020). College students’ cognitive learning outcomes in flipped classroom instruction: A meta-analysis of the empirical literature. Journal of Computers in Education, 7, 79-103.
  • Sun, Z., Xie, K., & Anderman, L. H. (2018). The role of self-regulated learning in students' success in flipped undergraduate math courses. The Internet and Higher Education, 36, 41-53.
  • Solak, B., & Coştu, F. (2023). Fen eğitiminde ters yüz edilmiş öğrenme modeli: Bir Meta Sentez çalışması. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4(1), 107-135. https://doi.org/10.54637/ebad.1251959.
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Toraman, S. (2021). Karma yöntemler araştırması: Kısa tarihi, tanımı, bakış açıları ve temel kavramlar. Nitel Sosyal Bilimler, 3(1), 1-29.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi (Tez No. 394794) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi].YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yakar, Z. Y. (2021). The effect of flipped learning model on primary and secondary school students' mathematics achievement: A meta-analysis study. Çukurova University Faculty of Education Journal, 50(2), 1329-1366.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi (Tez No. 429617) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zainuddin, Z., Haruna, H., Li, X., Zhang, Y., & Chu, S. K. W. (2019). A systematic review of flipped classroom empirical evidence from different fields: What are the gaps and future trends?. On the Horizon, 27(2), 72-86.
  • Wach, E. Ward, R., & Jacimovic, R. (2013). Learning About Qualitative Document Analysis. https://opendocs.ids.ac.uk/opendocs/bitstream/handle/20.500.12413/2989/PP%20InBrief%2013%20QDA%20FINAL2.pdf?sequence=4.

The Use of the Flipped Learning Approach in Mathematics Teaching: A Systematic Review

Year 2025, Issue: 64, 1645 - 1670, 30.06.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1557132

Abstract

Flipped learning is one of the applications of technological developments reflected in education. The fact that the flipped learning approach is student-centered and allows more practice and evaluation in teaching has increased its use in recent years. The flipped learning approach in mathematics teaching supports meaningful and permanent learning with the use of materials prepared according to the individual needs and taking into account the individual pace principle. In this context, the aim of this research is to systematically review the studies using the flipped learning approach in mathematics teaching. The sample of this systematic review study consists of articles and postgraduate theses published until March 2024. Databases were searched according to the criteria determined by the researchers and 38 studies were found. The data were analyzed through descriptive content analysis and presented in graphs and tables. In the analysis of the data, the demographic and methodological aspects of the studies were examined. In terms of demographics, the type and the years of studies were examined, and in terms of methodological perspective, the research method, design and sample size were examined. The review findings show that the most studies were conducted in 2023 and that mixed research methods as well as qualitative and quantitative research methods were preferred in the studies. In addition, it has been found that the effects of curriculum designed with the flipped learning approach on academic achievement, student performance and participation are among the frequently studied topics.

References

  • Albert, M., & Beatty, B. J. (2014). Flipping the classroom applications to curriculum redesign for an introduction to management course: Impact on grades. Journal of Education for Business, 89(8), 419-424.
  • Al-Zahrani, A. M. (2015). From passive to active: The impact of the flipped classroom through social learning platforms on higher education students’ creative thinking. British Journal of Educational Technology, 46(6), 1133–1148.
  • Aydın, G. (2016). Ters yüz sınıf modelinin üniversite öğrencilerinin programlamaya yönelik tutum, öz-yeterlilik algısı ve başarılarına etkisinin incelenmesi (Tez No: 463358) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi], YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aydın, B., & Demirer, V. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: İçerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bailey, K.D. (1994). Methods of social research. The Free Press.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Journal of Educational Technology and Society, 19(3), 134-142.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013, Haziran 23-26). The flipped classroom: A survey of the research [Paper presentation]. 2013 ASEE Annual Conference and Exposition, Atlanta.
  • Boevé, A. J., Meijer, R. R., Bosker, R. J., Vugteveen, J., Hoekstra, R., & Albers, C. J. (2017). Implementing the flipped classroom: an exploration of study behaviour and student performance. Higher Education, 74, 1015-1032.
  • Bowen, G.A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027.
  • Bösner, S., Pickert, J., & Stibane, T. (2015). Teaching differential diagnosis in primary care using an inverted classroom approach: Student satisfaction and gain in skills and knowledge. BMC Medical Education, 15, 1-7.
  • Bryman, A. (2015). Social research methods. Oxford University Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen ve veri analizi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile nicel veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Ceylan, E., & Hamzaoğlu, E. (2022). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanlarında ters yüz öğrenme yaklaşımının kullanıldığı lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 31-43.
  • Chilingaryan, K., & Zvereva, E. (2017). Methodology of flipped classroom as a learning technology in foreign language teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 1500-1504.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research. SAGE Publications.
  • Crouch, C. H., & Mazur, E. (2001). Peer instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69(9), 970-977.
  • Datig, I., & Ruswick, C. (2013). Four quick flips activities for the information literacy classroom. College and Research Libraries News, 74(5), 249-257.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61, 563-580.
  • Ezentaş, R., & Karakaş, T. (2021). Matematik eğitiminde ters yüz sınıf modeli üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Türk Araştırmaları-Eğitim Bilimleri, 16(5), 2261-2273. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.50861.
  • Dianty, R. M., Yurniwati, Y., Lestari, I., & Manahor, A. (2023). The effect of flipped classroom based on team games tournament on mathematics problem-solving ability. Psychology, Evaluation, and Technology in Educational Research, 5(2), 106-118.
  • Dinçer, S. (2018). Eğitim bilimleri araştırmalarında içerik analizi: Meta-analiz, meta-sentez, betimsel içerik analizi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 176-190.
  • Fernández-Martín, F. D., Romero-Rodríguez, J. M., Gómez-García, G., & Ramos Navas-Parejo, M. (2020). Impact of the flipped classroom method in the mathematical area: A systematic review. Mathematics, 8(12), 2162.
  • Flipped Learning Network [FLN] (2014). What is flipped learning? The four pillars of FLIP. http://www.flippedlearning.org/definition
  • Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. SAGE.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması (Tez No. 383901) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Gillette, C., Rudolph, M., Kimble, C., Rockich-Winston, N., Smith, L., & Broedel-Zaugg, K. (2018). A meta-analysis of outcomes comparing flipped classroom and lecture. American Journal of Pharmaceutical Education, 82(5), 433-440.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri (Tez No. 478696) [Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Güven, S., & Değirmen, İ. (2021). Ters yüz öğrenme yöntemine dayalı İngilizce öğretimi ile ilgili yurt içi ve yurt dışında yapılan çalışmaların incelenmesi, Tarih Okulu Dergisi, 55, 4504-4530.
  • Hoepfl, M., C. (1997). Choosing qualitative research: A primer for technology education researchers. Journal of Technology Education, 9(1), 47-63.
  • James, A. J., Chin, C. K., & Williams, B. R. (2014). Using the flipped classroom to improve student engagement and to prepare graduates to meet maritime industry requirements: A focus on maritime education. WMU Journal of Maritime Affairs, 13(2), 331-343.
  • Johnson, R. B., & Christensen, L. (2020). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. SAGE Publications.
  • Kara, C. O. (2016a). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 15(45), 12-26.
  • Karabulut‐Ilgu, A., Jaramillo Cherrez, N., & Jahren, C. T. (2018). A systematic review of research on the flipped learning method in engineering education. British Journal of Educational Technology, 49(3), 398-411.
  • Kim Kyu, M., Kim Mi, S., Khera, O., & Getman, J. (2014). The experience of three flipped classrooms in an urban university: An exploration of design principles. The Internet and Higher Education, 22, 37–50. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2014.04.003.
  • Kurnianto, B., Wiyanto, W., & Haryani, S. (2019). Critical thinking skills and learning outcomes by improving motivation in the model of flipped classroom. Journal of Primary Education, 8(6), 282-291.
  • Kutsyuruba, B. (2023). Document analysis. In J.M. Okoko, S. Tunison, and K.D. Walker (Eds). Varieties of qualitative research methods: Selected contextual perspectives (pp. 139-146). Cham: Springer International Publishing.
  • Koh, J. H. L. (2019). Four pedagogical dimensions for understanding flipped classroom practices in higher education: A systematic review. Educational Sciences: Theory and Practice, 19(4), 14-33.
  • Lemmer, C. (2013). A view from the flip side: Using ‘the inverted classroom’ to enhance the legal information literacy of the international LL. M. student. Law Library Journal, 105(4), 461- 491.
  • Love, B., Hodge, A., Grandgenett, N., & Swift, A. W. (2014). Student learning and perceptions in a flipped linear algebra course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(3), 317-324.
  • Lundin, M., Bergviken Rensfeldt, A., Hillman, T., Lantz-Andersson, A., & Peterson, L. (2018). Higher education dominance and siloed knowledge: A systematic review of flipped classroom research. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15(1), 1-30.
  • Milman, N. (2012). The flipped classroom strategy: What is it and how can it be used?. Distance Learning, 9(3), 85-87.
  • McLaughlin J. E., Roth M. T., Glatt D. M., Gharkholonarehe N., Davidson C. A., Griffin L. M., Esserman, D.A., & Mumper R. J. (2014). The flipped classroom: A course redesign to foster learning and engagement in a health professions school. Academic Medicine, 89(2), 236-243.
  • Mohamed, H., & Lamia, M. (2018). Implementing flipped classroom that used an intelligent tutoring system into learning process. Computers ve Education, 124, 62-76.
  • Özcan, Ş., Demir, M., Nazlı, A., Urhan, S., & Zengin, Y. (2022). Ortaokul öğrencilerinin çember konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi: 5E öğrenme modeli ile ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 110-133.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348.
  • Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge.
  • Pinto, C., & Little, G. (2014). Flipped librarians: Assessing our own need to understand our users. The Journal of Academic Librarianship, 40(2), 192-193.
  • Rivera, E. (2015). Using the flipped classroom model in your library instruction course. The Reference Librarian, 56(1), 34-41. https://doi.org/10.1080/02763877.2015.977671.
  • Roach, T. (2014). Student perceptions toward flipped learning: New methods to increase interaction and active learning in economics. International Review of Economics Education, 17, 74-84.
  • Sadaghiani, H. R. (2012). Online prelectures: An alternative to textbook reading assignments. The Physics Teacher, 50(5), 301-303. https://doi.org/10.1119/1.3703549.
  • Salas-Rueda, R. A. (2021). Use of flipped classroom in the marketing career during the educational process on financial mathematics. Education and Information Technologies, 26(4), 4261-4284.
  • Shi, Y., Ma, Y., MacLeod, J., & Yang, H. H. (2020). College students’ cognitive learning outcomes in flipped classroom instruction: A meta-analysis of the empirical literature. Journal of Computers in Education, 7, 79-103.
  • Sun, Z., Xie, K., & Anderman, L. H. (2018). The role of self-regulated learning in students' success in flipped undergraduate math courses. The Internet and Higher Education, 36, 41-53.
  • Solak, B., & Coştu, F. (2023). Fen eğitiminde ters yüz edilmiş öğrenme modeli: Bir Meta Sentez çalışması. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4(1), 107-135. https://doi.org/10.54637/ebad.1251959.
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Toraman, S. (2021). Karma yöntemler araştırması: Kısa tarihi, tanımı, bakış açıları ve temel kavramlar. Nitel Sosyal Bilimler, 3(1), 1-29.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi (Tez No. 394794) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi].YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yakar, Z. Y. (2021). The effect of flipped learning model on primary and secondary school students' mathematics achievement: A meta-analysis study. Çukurova University Faculty of Education Journal, 50(2), 1329-1366.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi (Tez No. 429617) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zainuddin, Z., Haruna, H., Li, X., Zhang, Y., & Chu, S. K. W. (2019). A systematic review of flipped classroom empirical evidence from different fields: What are the gaps and future trends?. On the Horizon, 27(2), 72-86.
  • Wach, E. Ward, R., & Jacimovic, R. (2013). Learning About Qualitative Document Analysis. https://opendocs.ids.ac.uk/opendocs/bitstream/handle/20.500.12413/2989/PP%20InBrief%2013%20QDA%20FINAL2.pdf?sequence=4.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Design
Journal Section Articles
Authors

Dürdane Lafçı-tor 0000-0003-2373-1247

Erdi Tangut 0009-0004-2164-518X

Publication Date June 30, 2025
Submission Date September 27, 2024
Acceptance Date May 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 64

Cite

APA Lafçı-tor, D., & Tangut, E. (2025). Matematik Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Kullanımı: Sistematik Derleme. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(64), 1645-1670. https://doi.org/10.53444/deubefd.1557132