Investigating the Effect of Organizing a Science Festival on Prospective Primary School Teachers' Science Teaching Self-Efficacy
Year 2025,
Issue: 64, 2215 - 2229, 30.06.2025
Celal Boyraz
,
Alperen Cici
Abstract
The aim of this study is to examine the effect of science festival activities prepared within the scope of THU course on pre-service primary school teachers' science teaching self-efficacy. A quasi-experimental design with pretest-posttest control group was adopted as the method of the study. The study was carried out with 35 second-year prospective teachers studying in the classroom teaching program at a state university located in the northeast of Turkey. Sixteen of the participants were selected as the experimental group and 19 as the control group. Five different meetings were held with the participants in the experimental group between February 2024 and May 2024 to work on the experiments planned to be presented at the festival. Then, a science festival was organized in a public primary school. Science Teaching Self-Efficacy Scale was used in the study. Since the data obtained from the scale met the normality assumptions, t-test, one of the parametric tests, was used to analyze the data. While no significant difference was found in the t-test results for the data obtained from the pre-tests of the experimental and control groups, the t-test results for the data obtained from the post-tests show that there is a statistically significant difference in favor of the experimental group. As a result, it can be said that the science festival preparation and implementation processes carried out within the scope of the THU course contributed positively to the science teaching self-efficacy beliefs of prospective classroom teachers. In line with this result, it is recommended that prospective primary school teachers should carry out activities such as science festivals in the pre-service period.
Project Number
1919B012205062
References
-
Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilen Merzifon Bilim Şenliği’nin farklı yaş gruplarına göre değerlendirilmesi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(2), 102-122. https://doi.org/10.47157/jietp.803230
-
Aslan, İ. (2024). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi özyeterlik inançları ile eğitim programı okuryazarlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Bayburt Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bayburt.
-
Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Ayvacı, H.Ş. & Akyıldız, S. (2009). Topluma hizmet uygulamaları dersinin bireye ve topluma kazandırdıkları ve toplumun beklentileri. Millî Eğitim Dergisi, 184, 102-119.
-
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
-
Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 132-147.
-
Beldağ, A., Yaylacı, A.F., Gök, E. & İpek, C. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin üniversite toplum işbirliği açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(2), 161-178.
-
Boyraz, C., & Sarikaya, İ. (2022). Sınıf öğretmenliği lisans programının (2018) aday öğretmenlerin öz-yeterlik inançları bağlamında değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 538-559. https://doi.org/10.33400/kuje.1146130
-
Boyraz, C. & Serin, G. (2016). İlkokul düzeyinde oyun temelli fiziksel etkinlikler yoluyla kuvvet ve hareket kavramlarının öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 89-101.
-
Brekelmans, M. Wubbles, T., & Van Tartwijk, J. (2006). Teacher – student relationship across the teaching career. Annual Meeting of the American Association Research Association (AERA), San Fransisco: USA.
-
Bulut, M., Bulut, N. & Bulut, A. (2012). Öğretmen eğitiminde değer eğitimi fırsatı olarak topluma hizmet uygulamaları dersi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 347-357.
-
Cartwright, A. (2010) Science service learning. Journal of Chemical Education 1009 Vol. 87 No. 10 October 2010, http://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/ed100708d adresinden erişilmiştir.
-
Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. A. Aypay (Çeviri Edt.). Anı Yayıncılık
-
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Eğitimde araştırma yöntemleri (8. Baskı). Pegem Akademi.
-
Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. M. (2018). Bilim fuarı etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen ve problem çözme becerilerine yönelik algılarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 1-17. https://doi.org/10.29129/inujgse.395132
-
Danışman, Ş. (2015). Sınıf öğretmenlerinin matematiğe ve öğretmenliğe ilişkin inançlarının etkileşimi ve bu inançların öğrencilerin matematik başarısına etkisi, (Yayımlanmamış doktora tezi), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
-
Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi, Adana Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. & Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi kavram oyuncaklarıyla oynayalım”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 9(1), 19-38.
-
Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlilik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69-77.
-
Elma, C., Kesten, A., Kıroğlu, K., Uzun, E.M., Dicle, A.N. & Palavan, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 231- 252.
-
Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 238-248.
-
Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
-
Gözüm, A. İ. C., & Güneş, T. (2018). Fen bilimleri öğretimi öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1176-1199. https://doi.org/10.17860/mersinefd.393098
-
Güneş Koç, R. S., & Kayacan, K. (2022). Bilim şenlikleri ve bilim fuarları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 50-78. http://doi.org/10.30900/kafkasegt.956767
-
Haktanır, G., Akgün, E., & Duman, G. (2013). “Topluma hizmet uygulamaları dersi” ve “MEB mobil anaokulu projesi”nin birlikte yürütülmesi ile çocukların gelişimlerinin desteklenmesi: Peçenek köyü örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 69-82.
-
Kesten, A., Köçer, M., & Egüz, Ş. (2014). Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 27(2), 393-410. https://doi.org/10.19171/uuefd.19923
-
Korkmaz, H. (2004). The images of the scientist through the eyes of the Turkish children. Panhandle Science ve Mathematics Conference, Canyon, Texas, USA, 25 September 2004.
-
Koştur, H. İ. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimleri eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 144-154.
-
Kuzucu, K. & Kamer, S.T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Pegem Akademi.
-
Nas, E.S., Çoruhlu, Ş.T. & Akbulut, İ.H. (2015). Topluma hizmet uygulamaları dersinden yansımalar: özel durum çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 27-43.
-
Noyan, M. & Kesten, A. (2020). Türkiye’de topluma hizmet uygulamaları konulu çalışmalar üzerine bir inceleme. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 50. 207-227.
-
Özdilek, Z., & Çalış, S. (2022). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yürütülen “su ve eğitim hayattır” projesinin etkililiğine yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 236-257. http://doi.org/10.33400/kuje.1062482
-
Rakıcı, N. (2004). Eight grade students’ perceptions of their science learning environment and teacher interpersonal behaviour. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi. Ankara.
-
Saka, A. Z., & Kıyıcı, F. B. (2004). Öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 376-397.
-
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.) Pearson.
-
Tortop, H. S., & Eker, C. (2014). Öğremen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlilikleri ile fen öğretimi öz-düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 168-184.
-
Tschannen-Moran, M. & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
-
Türkmen, L. (2008). Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören birinci sınıf düzeyinden dördüncü sınıf düzeyine gelen öğretmen adaylarının fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi 91-106
-
Ültay, E., & Uludüz, Ş. M. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançları üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 129-143
-
Yılmaz, H. & Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.
Bilim Şenliği Düzenlemenin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz Yeterliklerine Etkisinin İncelenmesi
Year 2025,
Issue: 64, 2215 - 2229, 30.06.2025
Celal Boyraz
,
Alperen Cici
Abstract
Bu araştırmanın amacı THU dersi kapsamında hazırlanan bilim şenliği etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterliklerine etkisini incelemektir. Araştırmada yöntem olarak ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırma Türkiye’nin kuzey doğusunda yer alan bir devlet üniversitesinde sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören 35 ikinci sınıf, aday öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların 16’sı deney grubu; 19’u ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda yer alan katılımcılar ile Şubat 2024-Mayıs 2024 tarihleri arasında 5 farklı toplantı yapılarak şenlikte sunulması planlanan deneyler üzerine çalışılmıştır. Ardından bir devlet ilkokulunda bilim şenliği gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Fen Bilimleri Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler normallik varsayımlarını sağladığından verilerin analizinde parametrik testlerden olan t-testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön testlerinden elde edilen verilere yönelik t testi sonuçlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemişken, son testlerden elde edilen verilere yönelik t testi sonuçları istatistiki olarak deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak THU dersi kapsamında gerçekleştirilen bilim şenliği hazırlama ve uygulama süreçlerinin aday sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi öz yeterlik inançlarına olumlu yönde katkı sağladığı söylenebilir. Bu sonuca uyumlu olarak hizmet öncesi dönemde sınıf öğretmeni adaylarının bilim şenliği gibi etkinlikler yürütmesi önerilmektedir.
Supporting Institution
TÜBİTAK 2209-A Projesi olarak desteklenmiştir.
Project Number
1919B012205062
Thanks
Bu araştırmayı 2209-A proje çağrısında destekleyen TÜBİTAK'a teşekkür ederiz. Ayrıca araştırmanın veri toplama süresince destek olan Yusuf BECERİK'e teşekkür ederiz.
References
-
Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilen Merzifon Bilim Şenliği’nin farklı yaş gruplarına göre değerlendirilmesi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(2), 102-122. https://doi.org/10.47157/jietp.803230
-
Aslan, İ. (2024). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi özyeterlik inançları ile eğitim programı okuryazarlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Bayburt Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bayburt.
-
Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Ayvacı, H.Ş. & Akyıldız, S. (2009). Topluma hizmet uygulamaları dersinin bireye ve topluma kazandırdıkları ve toplumun beklentileri. Millî Eğitim Dergisi, 184, 102-119.
-
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
-
Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 132-147.
-
Beldağ, A., Yaylacı, A.F., Gök, E. & İpek, C. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin üniversite toplum işbirliği açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(2), 161-178.
-
Boyraz, C., & Sarikaya, İ. (2022). Sınıf öğretmenliği lisans programının (2018) aday öğretmenlerin öz-yeterlik inançları bağlamında değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 538-559. https://doi.org/10.33400/kuje.1146130
-
Boyraz, C. & Serin, G. (2016). İlkokul düzeyinde oyun temelli fiziksel etkinlikler yoluyla kuvvet ve hareket kavramlarının öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 89-101.
-
Brekelmans, M. Wubbles, T., & Van Tartwijk, J. (2006). Teacher – student relationship across the teaching career. Annual Meeting of the American Association Research Association (AERA), San Fransisco: USA.
-
Bulut, M., Bulut, N. & Bulut, A. (2012). Öğretmen eğitiminde değer eğitimi fırsatı olarak topluma hizmet uygulamaları dersi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 347-357.
-
Cartwright, A. (2010) Science service learning. Journal of Chemical Education 1009 Vol. 87 No. 10 October 2010, http://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/ed100708d adresinden erişilmiştir.
-
Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. A. Aypay (Çeviri Edt.). Anı Yayıncılık
-
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Eğitimde araştırma yöntemleri (8. Baskı). Pegem Akademi.
-
Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. M. (2018). Bilim fuarı etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen ve problem çözme becerilerine yönelik algılarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 1-17. https://doi.org/10.29129/inujgse.395132
-
Danışman, Ş. (2015). Sınıf öğretmenlerinin matematiğe ve öğretmenliğe ilişkin inançlarının etkileşimi ve bu inançların öğrencilerin matematik başarısına etkisi, (Yayımlanmamış doktora tezi), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
-
Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi, Adana Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. & Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi kavram oyuncaklarıyla oynayalım”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 9(1), 19-38.
-
Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlilik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69-77.
-
Elma, C., Kesten, A., Kıroğlu, K., Uzun, E.M., Dicle, A.N. & Palavan, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 231- 252.
-
Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 238-248.
-
Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
-
Gözüm, A. İ. C., & Güneş, T. (2018). Fen bilimleri öğretimi öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1176-1199. https://doi.org/10.17860/mersinefd.393098
-
Güneş Koç, R. S., & Kayacan, K. (2022). Bilim şenlikleri ve bilim fuarları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 50-78. http://doi.org/10.30900/kafkasegt.956767
-
Haktanır, G., Akgün, E., & Duman, G. (2013). “Topluma hizmet uygulamaları dersi” ve “MEB mobil anaokulu projesi”nin birlikte yürütülmesi ile çocukların gelişimlerinin desteklenmesi: Peçenek köyü örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 69-82.
-
Kesten, A., Köçer, M., & Egüz, Ş. (2014). Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 27(2), 393-410. https://doi.org/10.19171/uuefd.19923
-
Korkmaz, H. (2004). The images of the scientist through the eyes of the Turkish children. Panhandle Science ve Mathematics Conference, Canyon, Texas, USA, 25 September 2004.
-
Koştur, H. İ. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimleri eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 144-154.
-
Kuzucu, K. & Kamer, S.T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Pegem Akademi.
-
Nas, E.S., Çoruhlu, Ş.T. & Akbulut, İ.H. (2015). Topluma hizmet uygulamaları dersinden yansımalar: özel durum çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 27-43.
-
Noyan, M. & Kesten, A. (2020). Türkiye’de topluma hizmet uygulamaları konulu çalışmalar üzerine bir inceleme. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 50. 207-227.
-
Özdilek, Z., & Çalış, S. (2022). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yürütülen “su ve eğitim hayattır” projesinin etkililiğine yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 236-257. http://doi.org/10.33400/kuje.1062482
-
Rakıcı, N. (2004). Eight grade students’ perceptions of their science learning environment and teacher interpersonal behaviour. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi. Ankara.
-
Saka, A. Z., & Kıyıcı, F. B. (2004). Öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 376-397.
-
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.) Pearson.
-
Tortop, H. S., & Eker, C. (2014). Öğremen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlilikleri ile fen öğretimi öz-düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 168-184.
-
Tschannen-Moran, M. & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
-
Türkmen, L. (2008). Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören birinci sınıf düzeyinden dördüncü sınıf düzeyine gelen öğretmen adaylarının fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi 91-106
-
Ültay, E., & Uludüz, Ş. M. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançları üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 129-143
-
Yılmaz, H. & Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.