Bu çalışma, Web of Science veritabanını kullanarak kültüre duyarlı öğretim araştırmalarındaki akademik eğilimleri incelemektedir. 1995'ten 2025'e kadar olan dönemi kapsayan analiz, 551 İngilizce makale, derleme makale ve kitap bölümünü içermekte ve bulguları tablolar, şekiller ve ağ haritaları aracılığıyla görselleştirmektedir. Önemli bulgular arasında, kültüre duyarlı öğretime artan akademik ilgiyi gösteren %7,18'lik istikrarlı bir yıllık büyüme oranı ve belge başına ortalama 13,47 atıf sayısı yer almaktadır ki bu da orta düzeyde bir araştırma etkisine işaret etmektedir. Çalışma, kimlik, kültür ve ırk gibi "motor temaları" gelişmiş ve etkili olarak tanımlarken, uygulamalar ve öğretmen adayı eğitimi gibi "niş temaların" daha geniş alanla daha az bağlantılı olduğunu göstermektedir. Gelişmemiş ancak temel olan "temel temalar" arasında kültüre duyarlı öğretim, çeşitlilik ve eğitim programı yer almaktadır. Elde edilen sonuçlar ayrıca, "kültüre duyarlı" ve "duyarlı öğretim" gibi sıklıkla birlikte geçen başlık bigramlarını ortaya koymakta olup, küresel araştırma iş birliği ağlarında, özellikle de ABD liderliğindeki belirgin kümeler olduğunu vurgulamaktadır.
This study examines scholarly trends in culturally responsive teaching research using the Web of Science database. spanning from 1995 to 2025, the analysis covers 551 English-language articles, review articles, and book chapters, visualizing findings through tables, figures, and network maps. Key findings include a steady annual growth rate of 7.18%, indicating increasing scholarly interest in culturally responsive teaching, and an average of 13.47 citations per document, suggesting moderate research impact. The study identifies "motor themes" like identity, culture, and race as well-developed and influential, while "niche themes" such as practices and pre-service teacher education show less connection to the broader field. Underdeveloped but essential "basic themes" include culturally responsive teaching, diversity, and curriculum. The results also reveal that frequent title bigrams like "culturally responsive" and "responsive teaching," and highlight distinct clusters in global research collaboration, notably one led by the USA.
As this bibliometric analysis study did not involve human subjects or data requiring ethical oversight, formal ethics committee approval was not required.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Learning Theories, Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | January 22, 2025 |
Acceptance Date | May 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 64 |