Year 2014, Volume 3 , Issue 4, Pages 82 - 102 2014-06-01

THE EFFECT OF THE SHORTCOMINGS IN LANGUAGE, OBSERVATION AND KNOWLEDGE OF THE TURKISH STUDENTS WHO HAVE TRAVELED TO EUROPE TO STUDY ART DURING THE FINAL PERIOD OF THE OTTOMAN EMPIRE ON THE CONTEXTUAL TRANSFORMATION IN TURKISH PAINTING
Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi

Özgür ÖZKAN [1]


It is possible to stumble upon anecdotes that make one think that incompetence in language, observation and knowledge of the first generation of Turkish students to study art abroad with the help of scholarships, has from time to time affected their artistic production. In the light of these examples, it's clear that some of our artists had difficulty in fully comprehending the developments in European art. It is also known that, as a result of heavy interaction with European artists and movements, some of our painters have in this process made works that could be considered copies. One can observe that the dependence on Western art (which is the result of efforts in westernization), has had a negative influence on these artists with regard to exhibiting unique artistic language. Considering the fact that, some of these students who have been sent to Europe to study art, have -upon their return to Turkey- worked in institutions that provide art education; it could be seen that the problems with their education in Europe could possibly have affected the development of Turkish painting.
Türk resim sanatı tarihinde, ilk dönem yurt dışına bursla sanat eğitimi almaya giden öğrencilerdeki dil, gözlem ve bilgi konusundaki yetersizliklerin, zaman zaman sanatsal üretimlerine etkilerinin var olduğunu düşündüren anekdotlara rastlamak mümkündür. Bu örnekler ışığında sanatçılarımızın Avrupa’daki sanatçılar ve sanat hareketleriyle yoğun bir etkileşim içerisine girdikleri, oradaki sanatsal gelişmeleri tam anlamıyla kavramada sıkıntılar yaşadıkları ve kopyaya varan çalışmalar yaptıkları anlaşılmaktadır. Resim eğitimi almaya gönderilen öğrencilerden Türkiye’ye dönüşte sanat eğitimi veren kurumlarda görev alanların da olduğu düşünüldüğünde, Avrupa’da aldıkları eğitim konusundaki aksaklıkların Türk resim sanatının gelişimine yansımalarının da olabileceğini göstermektedir
Other ID JA89VU85NE
Journal Section Articles
Authors

Author: Özgür ÖZKAN

Dates

Application Date : June 1, 2014
Acceptance Date : September 18, 2019
Publication Date : June 1, 2014

Bibtex @ { deuefad388270, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi}, issn = {2147-4958}, eissn = {2147-4419}, address = {DEÜ Edebiyat Fakültesi Tınaztepe Kampüsü Adatepe Mah. Doğuş Cad. 207/M 35390 Buca}, publisher = {Dokuz Eylul University}, year = {2014}, volume = {3}, pages = {82 - 102}, doi = {}, title = {Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi}, key = {cite}, author = {ÖZKAN, Özgür} }
APA ÖZKAN, Ö . (2014). Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi , 3 (4) , 82-102 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/deuefad/issue/34992/388270
MLA ÖZKAN, Ö . "Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi". Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 3 (2014 ): 82-102 <https://dergipark.org.tr/en/pub/deuefad/issue/34992/388270>
Chicago ÖZKAN, Ö . "Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi". Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 3 (2014 ): 82-102
RIS TY - JOUR T1 - Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi AU - Özgür ÖZKAN Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 82 EP - 102 VL - 3 IS - 4 SN - 2147-4958-2147-4419 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi %A Özgür ÖZKAN %T Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi %D 2014 %J Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi %P 2147-4958-2147-4419 %V 3 %N 4 %R %U
ISNAD ÖZKAN, Özgür . "Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi". Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 3 / 4 (June 2014): 82-102 .
AMA ÖZKAN Ö . Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2014; 3(4): 82-102.
Vancouver ÖZKAN Ö . Sanat Eğitimi İçin Osmanlı’nın Son Döneminde Avrupa’ya Giden TürkÖğrencilerdeki Dil, Gözlem ve Bilgi Eksikliğinin Resmimizdeki İçeriksel Dönüşüme Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2014; 3(4): 102-82.