BibTex RIS Cite

Yeni Alman Haksız Rekabet Kanunu ve Haksız Rekabet Alanında Getirdiği Yenilikler

Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 143 - 174, 01.12.2007

Abstract

Yeni Alman Haksız Rekabet Kanunu (Gesetz gegen den unlauteren
Wettbewerb)
8.7.2004 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiş olup, 1909 tarihli eski
Alman Haksız Rekabet Kanunu’nu bütünüyle yürürlükten kaldırmış bulunmaktadır. Kanuna ilişkin hükümet tasarısının gerekçesinde, 1909 tarihli eski
Kanunda bir revizyona gidilmeyip haksız rekabete yönelik tamamen yeni bir
kanun yapılmasının temel nedeni olarak, haksız rekabet hukukunun liberalleştirilmesi ve Avrupa mevzuatı ile uyumlu hale getirilmesi gösterilmektedir
.
Sadece rakip teşebbüslerin menfaatlerini dikkate alan ve tüketicinin korunmasını sadece bir refleks olarak algılayan eski anlayışın bir yansıması olan 1909
tarihli Alman Haksız Rekabet Kanunu’ndan farklı olarak, Alman öğretisinde
günümüzde geçerli olan hakim görüş, Haksız Rekabet Kanunu’nun tüketiciler,
rekabet içinde olan teşebbüsler ve kamuyu eşit ölçüde koruması gerektiği ve
esasen bir tür “Tüketiciyi Koruma Kanunu” niteliğinde olduğu yönündedir
.
Yeni Alman Haksız Rekabet Kanunu’nda, haksız rekabet ile tüketicinin
korunması arasındaki bu bağlantıdan hareket edilmek suretiyle, tüketicilere
haksız rekabet alanında özel bir konum tanınmıştır. Diğer taraftan, yeni
Alman Haksız Rekabet Kanunu’nda tüketicilere haksız rekabet temeline
dayanan bireysel talep hakları tanınmamış olmasından dolayı, bu Kanun’a tüketicinin korunmasına yönelik bir yasal düzenleme ile aynı amaçların
atfedilemesinin mümkün olmadığı da ifade edilmektedir
.
Bu çalışmanın temel amacı, yeni Alman Haksız Rekabet Kanunu’nun
getirdiği yeniliklerin ana hatlarıyla açıklanması suretiyle, haksız rekabet
hukuku alanında Kara Avrupası’nın en gelişmiş modellerinden bir tanesi olan
Alman sisteminde konuyla ilgili güncel sorunlara getirilen yasal çözümlerin
ortaya konulmasıdır.

References

  • Baumbach, Adolf/Hefermehl, Wofgang, Wettbewerbsrecht, 15.neubearbeitete Auflage, Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb - Zugabeverordnung, Rabattgesetz und Nebengesetze, München 1988.
  • Emmerich, Volker, Das Recht des unlauteren Wettbewerbs, München 1987, 2.Auflage.
  • Heermann, Peter W., Die Erheblichkeitsschwelle i.S. des § 3 UWG-E, GRUR 2004/2, s. 94-99.
  • Henning-Bodewig, Frauke, Richtlinienvorschlag über unlautere Geschäftspraktiken und UWG-Reform, GRUR Int. 3/2004, s. 183-270, s. 184.
  • Henning-Bodewig, Frauke, das neue Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb, GRUR 9/2004, s. 713-720.
  • Köhler, Helmut, das neue UWG, NJW 30/2004, s. 2121-2127.
  • Köhler, Helmut, Rechtsbruchtatbestand im neuen UWG, GRUR 2004, s. 381- 389.
  • Lettl, Tobias, Der Schutz der Verbraucher nach der UWG-Reform, GRUR 6/2004, s. 449-461.
  • Ohly, Ansgar, Das neue UWG, - Mehr Freiheit für den Wettbewerb, GRUR 11/2004, 889-900.
  • Sack, Rolf, Irreführende vegleichende Werbung, GRUR 2004, s. 89-94, s. 89-90.
  • Sack, Rolf, Folgeverträge unlauteren Wettbewerbs, GRUR 8/2004, s. 625-635.
  • Sack, Rolf, Zur Anwendbarkeit von § 6 UWG auf Werbung für Ersatzteile und Zubehör, GRUR 2004/9, s. 720-724.
  • Wımmer-Leonhardt, Susanne, UWG-Reform und Gewinnabschöpfungsanspruch oder “die Wiederkehr der Drachen”, GRUR 2004, Heft 1, s. 12-20.
Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 143 - 174, 01.12.2007

Abstract

References

  • Baumbach, Adolf/Hefermehl, Wofgang, Wettbewerbsrecht, 15.neubearbeitete Auflage, Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb - Zugabeverordnung, Rabattgesetz und Nebengesetze, München 1988.
  • Emmerich, Volker, Das Recht des unlauteren Wettbewerbs, München 1987, 2.Auflage.
  • Heermann, Peter W., Die Erheblichkeitsschwelle i.S. des § 3 UWG-E, GRUR 2004/2, s. 94-99.
  • Henning-Bodewig, Frauke, Richtlinienvorschlag über unlautere Geschäftspraktiken und UWG-Reform, GRUR Int. 3/2004, s. 183-270, s. 184.
  • Henning-Bodewig, Frauke, das neue Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb, GRUR 9/2004, s. 713-720.
  • Köhler, Helmut, das neue UWG, NJW 30/2004, s. 2121-2127.
  • Köhler, Helmut, Rechtsbruchtatbestand im neuen UWG, GRUR 2004, s. 381- 389.
  • Lettl, Tobias, Der Schutz der Verbraucher nach der UWG-Reform, GRUR 6/2004, s. 449-461.
  • Ohly, Ansgar, Das neue UWG, - Mehr Freiheit für den Wettbewerb, GRUR 11/2004, 889-900.
  • Sack, Rolf, Irreführende vegleichende Werbung, GRUR 2004, s. 89-94, s. 89-90.
  • Sack, Rolf, Folgeverträge unlauteren Wettbewerbs, GRUR 8/2004, s. 625-635.
  • Sack, Rolf, Zur Anwendbarkeit von § 6 UWG auf Werbung für Ersatzteile und Zubehör, GRUR 2004/9, s. 720-724.
  • Wımmer-Leonhardt, Susanne, UWG-Reform und Gewinnabschöpfungsanspruch oder “die Wiederkehr der Drachen”, GRUR 2004, Heft 1, s. 12-20.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Yaşar Can Göksoy This is me

Publication Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 2

Cite

Chicago Göksoy, Yaşar Can. “Yeni Alman Haksız Rekabet Kanunu Ve Haksız Rekabet Alanında Getirdiği Yenilikler”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 9, no. 2 (December 2007): 143-74.

Dokuz Eylül University Law Review
is indexed and abstracted by

TR-DİZİN, DergiPark, HeinOnline, Academindex,  Ulrich’s Periodicals Directory and Asos Index 

The Dokuz Eylul Law Review will be published only online starting from the May 2024 issue.

Dokuz Eylul University Publishing House Web Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts

open-access7532.logowik.com.webp