Giriş: İlaç uygulamaları, hemşirelik uygulamalarında hata açısından en yüksek risk alanlarından biri olup, hasta güvenliği için son derece önemli bir konudur. Amaç: Bu çalışma, son sınıf hemşirelik öğrencilerine verilen “hemşirelikte akılcı ilaç uygulamaları” kursunun etkinliğinin hasta güvenliği kapsamında değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma yarı deneysel olarak, Eylül-Ekim 2012 tarihleri arasında Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hemşirelik Yüksek Okulu’nda yapılmıştır. Veriler, objektif yapılandırılmış değerlendirme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Veriler, SPSS for Windows Ver. 17.00 (SPSS Inc., Chicago, IL., USA) kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrenci performanslarının değerlendirmesinde kullanılan ön-son değerlendirme puanları, paired samples t test kullanılarak karşılaştırılmıştır. İstatistiksel önemlilik için p<0.05 kabul edilmiştir. Bulgular: Ön değerlendirme sonuçları 19.57+12.70 iken, son değerlendirme sonuçları 43.75+12.55’tür. Ön ve son değerlendirme sonuçları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.01; t=21.40). Ayrıca öğrenci hemşirelerinin %80’inin hasta kimliğini doğrulamadan ve istem kontrolü yapmadığı saptanmıştır. Sonuç: Akılcı ilaç uygulamaları kursunun kısa dönem sonuçlarının etkin olduğu belirlenmiştir. Hasta güvenliğini tehdit eden hasta kimliğinin doğrulanması ve istem kontrolünün önemi standardize hasta yöntemi kullanılarak gösterilmiştir.
Hasta güvenliği akılcı ilaç uygulamaları kursu öğrenci hemşire
Introduction: Medication administration in nursing practice is one of the most high-risk areas, which is an extremely important issue in
terms of patient safety. Objectives This study aimed to evaluate the effectiveness of the "rational use of medication" 4th year grade course in
the scope of patient safety. Methods The study was carried out with quasi-experimental design. It was conducted at a military nursing school
in Turkey between September and December 2012. The data was collected by a semi-structured evaluation form. The results of the pre- and
post-tests were compared using a paired samples t-test. The level of statistical significance was set at p<0.05. Results The students’ mean
pre-test score was 19.57±12.70, whereas their mean post-test score was 43.75±12.55. There was a statistically significant difference between
the mean pre- and post-test scores (p<0.01; t=21.40). Conclusion It was found that the short term result of the course was effective in
nursing education. Also it was shown that the importance of patient identification verification and order check by using standardized
patients.
Patient safety Rational medication usage course Nursing student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.