Hemşirelik eğitimi teorik ve uygulamadan oluşmaktadır. Hemşire eğiticilerin görevi, hemşirenin temel sorumluluğu olan bakım doğrultusunda, teorik ve uygulamanın bütünleşmesini sağlamaktır. Klinik eğitim, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlamakla birlikte, öğrenmeyi etkileyen koşulların kontrolünün sınırlı olduğu bir ortamda gerçekleşmektedir. Bu durum eğitimi ve onun bir parçası olan değerlendirmeyi etkilemektedir. Bu makalede hemşirelikte klinik eğitimin değerlendirilmesi genel çerçevede ele alınmış, değerlendirmeyi etkileyen faktörlere, yaşanan güçlüklere ve önerilere yer verilmiştir.
Hemşirelik eğitimi Klinik eğitim Öğrenci değerlendirmesi Güçlükler Öneriler
Nursing education consists of theoretical and practical components. The role of nursing educators to ensure entegration of theory and practice based on care that the main responsibility of nurse. Although, clinical practice allows nursing students to learn by doing, clinical training takes place in an environment that it is hard to control conditions effecting learning environment. This effects both clinical education and its entegral part of evaluation. In this article, clinical evaluation in nursing education was discussed in general manner and factors effecting student assessment, the challenges and recommendations were given
Nursing education Clinical education Student assessment Challenges Recommendations
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.