One of the media forms in visual culture is poster. Words and shapes are used together. There are photography and printing technologies in today's posters. There are signifiers on posters that reflect the film in the best way. While communicating with consumers, the action may take place primarily to attract attention, educate, encourage, persuade. It is possible to analyse a poster with the elements of colour, shape, typography and layout. In Gestalt principles, which refer to multidisciplinary method, the study can be more easily and correctly sustained. For this reason, Gestalt perception principles were used as a method in the study and the poster analysis of films that have won the best film Oscar award every year from 2019 onwards. All of the posters were examined according to the figure-ground interaction, but it was not possible to observation of all Gestalt principles in all of the movie posters. Posters with sci-fi elements, effects and illustrations were created, while in movies reflecting the drama genre, the content was reflected with a single photo frame. The posters support the Gestalt perception principle of "the whole is something different and more than the pieces’ total".
Görsel kültür içerisinde yer alan medya araçlarından biri de afiştir. Günümüz afişlerinde fotoğraf ve baskı teknolojilerinin izleri vardır. Ayrıca filmi en iyi şekilde yansıttığı düşünülen göstergeler yer almaktadır. Tüketici ile iletişim kurarken afişteki amaç öncelikle dikkat çekmek, eğitmek, teşvik etmek, ikna etmek vb. niyetlerle oluşturulan eylemlerdir. Renk, şekil, tipografi ve düzen unsurları ile bir afişin genel olarak değerlendirilmesi mümkündür. Multidisipliner bir yöntem olan Gestalt prensipleri ile biçimsel ve içerik anlamlandırma süreci daha kolay ve doğru ilerleyebilmektedir. Bu sebeple çalışmada yöntem olarak Gestalt algı prensipleri ile çözümlemeden yararlanılmıştır ve 2019 senesinden itibaren her yıl en iyi film Oscar ödülünü almış yapımların afiş çözümlemesi yapılmıştır. Afişlerin tamamı şekil-zemin ilişkisine göre değerlendirilebilmiş; ancak tüm Gestalt prensipleri afişlerin hepsinde gözlemlenmemiştir. Bilimkurgu unsurlarının yer aldığı film afişlerinde efekt ve illüstrasyondan yararlanılmış, dram türünü yansıtan filmlerde, afişlerde tek fotoğraf karesi ile içerik aktarılmıştır. Afişler; Gestalt algı prensibi olan “bütün parçalar toplamından başka ve daha fazla bir şeydir.” savını da desteklemektedir.
Çalışma etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 1 |