BibTex RIS Kaynak Göster

İLETİŞİM TEKNOLOJİSİNDEKİ HIZLI DEĞİŞİMİN EKSENİNDE YENİ BİR KAVRAM: “İLETİŞİM AÇLIĞI”

Yıl 2017, Sayı: 18, 62 - 70, 01.06.2017

Öz

Yeni iletişim teknolojilerinin her geçen gün varlığını ve etkinliğini daha güçlü şekilde duyurduğu günümüzde, insan yaşamının da bundan payını alması kaçınılmaz hale gelmiştir. “Demode” olmamak için son model iletişim araçlarını kullanan gençliğin bu “doğal refleksi”ni makul karşılamak mümkün. Ancak 25-30 yaş arası grup ile orta yaş ve üzeri bireylerdeki “merak” unsurunun kökenlerini irdelemek gerekiyor. Bu çalışmada, modernizmin yalnızlaştırdığı bireyin, geçmişindeki boşlukları iletişim dünyasının sunduğu teknolojik ve sosyal olanaklarla ikame etmesinin nedenleri, gerekçeleri ve ulaşılan sonuç içerik analizi ile ele alınmış; bazen bir “can simidi” gibi görev yapan ama bazen de “su alan tekne” misali bireyi boşluğa iten iletişim olgusunun hayatımızdaki varlığıtüm boyutlarıylairdelenmeye çalışılmıştır. İnsanların -hele hele hiç tanımadıkları ve karşılaşmadıkları kişilerle- neden bu kadar sınırsızca iletişime geçtikleri; interneti neden yalnızlıklarına bir “çare” olarak düşündükleri, “iletişim açlığı” kavramı çerçevesinde incelenmiştir

Kaynakça

  • Bayat, Bülent. (1996),Çimento ve Otomotiv Sektörlerinde Çalışan İşçiler Arasında Yabancılaşmanın Karşılaştırmalı Olarak Araştırılması, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüYayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Hood, Bruce. (2014),Benlik Yanılsaması / Sosyal Beyin, Kimliği Nasıl Oluşturur, (Çev.)Eyüphan Özdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Fromm, Erich. (1984). Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, (Çev.) Necla Arat, Onur Matbaası, İstanbul.
  • Giddens, Anthony. (1998),Modernliğin Sonuçları, (Çev.) Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Horney, Karen, Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çev.) Selçuk Budak, Öteki Yayınları, Ankara.
  • Özutku Fatih.,Küçükyılmaz M. Mücahit, Çopur Hakan, Sığın İbrahim, İlter Kemal, ArıYalçın (2014),Sosyal Medyanın ABC‟si, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta.(2012),“Sosyal Medya, Sosyal Değişim”, Sosyal Medya / Akademi, (Editörler)Tolga Kara ve Ebru Özgen, Beta Yayıncılık, İstanbul, s. 3-8.
  • Simmel, Georg. (2013), Modern Kültğrde Çatışma, (Çev.) Tanıl Bora, Nazile Kalaycı, Elçin Gen, İletişim yayınları, İstanbul.
  • Stevenson, Nick. (2008),Medya Kültürleri.Göze Orhon ve Barış Engin Aksoy (Çev.). Ankara: Ütopya.
  • BTDünyası (2016), “Mobil abone sayısı 73.2 milyon, akıllı telefon sayısı 41.5 milyon”, http://btdunyasi.net/mobil-abone-sayisi-73-2-milyon-akilli-telefon-sayisi-41-5-milyon/ (Erişim Tarihi: 10.01.2017).
  • Türk Dili ve Edebiyatı.(2007), “İletişim Nedir? İletişimin Ögeleri”,http://www.turkedebiyati.org/iletisim-nedir.html (Erişim Tarihi: 09.01.2017).
  • Vikipedi (2015), “Marx‟ın Yabancılaşma Teorisi”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Marx'%C4%B1n_yabanc%C4%B1la%C5%9Fma_teorisi (Erişim Tarihi: 18.01.2017)
  • Vikipedi (2015), “Meta Fetişizmi”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Meta_feti%C5%9Fizmi (Erişim Tarihi: 18.01.2017).

A NOVELCONCEPTPARALLELTOSWĠFT CHANGE ĠN THECOMMUNĠCATĠONTECHNOġOGY: “COMMUNĠCATĠONHUNGER”

Yıl 2017, Sayı: 18, 62 - 70, 01.06.2017

Öz

Human life has inevitably got its share from the new communication technologies whose presence and activity are being increasingly perceived each day. It is possible to understand such “natural reflex” of youngsters who are using state-of-the-art media to avoid being “old-fashioned.” However, the roots of the element of “curiosity” still need to be studied in 25-30-year-olds and people that are middle aged and up. This study scrutinizes, through a content analysis, the reasons why the individual, isolated by modernism, replaces voids in his past with technological and social means offered by the world of communication, the grounds for such replacement, and the conclusion. It explores, with all of its dimensions, the presence of the phenomenon of communication in our lives, serving as a “lifesaver” at times but driving the individual to emotional void as a “boat taking on water” at other times. This study is an examination, in the context of the concept of “communication hunger”, of why people communicate with others -especially those who they don‟t know at all and they haven‟t met before- so infinitely, and why they see the Internet as the “cure” to their solitude

Kaynakça

  • Bayat, Bülent. (1996),Çimento ve Otomotiv Sektörlerinde Çalışan İşçiler Arasında Yabancılaşmanın Karşılaştırmalı Olarak Araştırılması, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüYayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Hood, Bruce. (2014),Benlik Yanılsaması / Sosyal Beyin, Kimliği Nasıl Oluşturur, (Çev.)Eyüphan Özdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Fromm, Erich. (1984). Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, (Çev.) Necla Arat, Onur Matbaası, İstanbul.
  • Giddens, Anthony. (1998),Modernliğin Sonuçları, (Çev.) Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Horney, Karen, Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çev.) Selçuk Budak, Öteki Yayınları, Ankara.
  • Özutku Fatih.,Küçükyılmaz M. Mücahit, Çopur Hakan, Sığın İbrahim, İlter Kemal, ArıYalçın (2014),Sosyal Medyanın ABC‟si, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta.(2012),“Sosyal Medya, Sosyal Değişim”, Sosyal Medya / Akademi, (Editörler)Tolga Kara ve Ebru Özgen, Beta Yayıncılık, İstanbul, s. 3-8.
  • Simmel, Georg. (2013), Modern Kültğrde Çatışma, (Çev.) Tanıl Bora, Nazile Kalaycı, Elçin Gen, İletişim yayınları, İstanbul.
  • Stevenson, Nick. (2008),Medya Kültürleri.Göze Orhon ve Barış Engin Aksoy (Çev.). Ankara: Ütopya.
  • BTDünyası (2016), “Mobil abone sayısı 73.2 milyon, akıllı telefon sayısı 41.5 milyon”, http://btdunyasi.net/mobil-abone-sayisi-73-2-milyon-akilli-telefon-sayisi-41-5-milyon/ (Erişim Tarihi: 10.01.2017).
  • Türk Dili ve Edebiyatı.(2007), “İletişim Nedir? İletişimin Ögeleri”,http://www.turkedebiyati.org/iletisim-nedir.html (Erişim Tarihi: 09.01.2017).
  • Vikipedi (2015), “Marx‟ın Yabancılaşma Teorisi”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Marx'%C4%B1n_yabanc%C4%B1la%C5%9Fma_teorisi (Erişim Tarihi: 18.01.2017)
  • Vikipedi (2015), “Meta Fetişizmi”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Meta_feti%C5%9Fizmi (Erişim Tarihi: 18.01.2017).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cihan Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Oğuz, C. (2017). İLETİŞİM TEKNOLOJİSİNDEKİ HIZLI DEĞİŞİMİN EKSENİNDE YENİ BİR KAVRAM: “İLETİŞİM AÇLIĞI”. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(18), 62-70.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)