This study investigated the effectiveness of teaching summary writing in English inorder to improve non-native English speaking students’ writing abilities in the target language. Employing a pre-test / post-test model, the study examined possiblesignificant differences between the results of experimental and control groups. Datawas collected in two ways: (1) by a questionnaire completed by students in the studyand (2) by a grading-scale analysis of pre-test and post-test results . Most of thedata was analyzed with ANOVA. The findings revealed that teaching summary witing has positive effects on the students’ developing writing skills in English. A“summary writing teaching model” and suggestions to improve programs inEnglish Language Teaching Departments were proposed in light of the findings
Bu araştırmada, yabancı dilde yazma becerisinde özetleme tekniğinin öğretimininbaşarıya etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmada özetleme tekniğininöğretildiği deney grupları ve geleneksel eğitimin uygulandığı gruplarınınbaşarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığına bakılmıştır. Bir eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerle yürütülen araştırmada kontrol gruplu ön-testson-test deney deseni kullanılmıştır. Araştırma için gerekli olan veri öğrenci anketi,okuduğunu anlama testi, ön-test ve son-test aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmadaelde edilen verilerin büyük bir bölümü varyans analizi ile test edilmiştir, gruplaraait varyansların homojenliği için Levene testi uygulanmış deney ve kontrol gruplarına ait ortalamalar arası farkların önemliliği için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları özet yazma tekniğinin öğretiminin öğrencibaşarısını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Bu araştırmada bir özetlemetekniği öğretim modeli sunulmuş ve araştırmanın bulgularına dayalı olarak üniversitelerin İngilizce öğretmenliği bölümlerinde program geliştirmeye yönelik çalışmalara ışık tutacak önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |