Profesyonel öğretebilmek için, bir öğretmenin gerekli tüm yöntem ve tekniklerdenhaberdar olması gerekir. Son yıllarda bir okuldaki bir çok branşta olmak üzere,yabancı dil derslerinde "drama teknikleri" üzerinde önemle durulmaktadır. Buçalışmada, öğretmen ve öğretmen adaylarının bilmesi gereken yalnızca öğretimteknikleri değil, bu tekniklerin önem ve işlevleri ile etkili kullanma yöntemleri deolduğundan hareket edilerek, “drama teknikleri” konusunda farkındalık düzeyleriaraştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2006-2007 akademik yılı güz yarıyılındaÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller EğitimiBölümünde okuyan 67 öğretmen adayı ve İstanbul’da bazı okullarda eğitim vermekte olan 10 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, öğretmen adayları ve öğretmenleriçin hazırlanan iki ayrı anket yardımıyla elde edilmiştir. Araştırmanın analizi SPSS15.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences) programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma yöntemi tarama modelinde şekillendirilmiştir
In order to teach professionally, a teacher must be equipped with all necessarymethods and techniques. In recent years, in many schools and branches and also inforeign language classes the importance of “drama techniques” is emphasized. Inthis study, from the point of what teachers and teacher candidates should know isnot only what the education techniques are, but also the way of effective use of thesetechniques with their functions and importance; their awareness levels about the‘drama techniques’ has been researched. Universe of this survey consists of 67teacher candidates from Çanakkale Onsekiz Mart University, Education Faculty,Foreign Language Education Field and 10 teachers teaching in several schools inIstanbul. Data have been collected through two different questionnaires preparedfor teachers and teacher candidates. Analysis was done on SPSS 15.0 program.Research has been developed in survey method
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Submission Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 |