Bu çalışmada, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni’nin oluşturduğu Avrupa DilGelişim Dosyası Projesi A2 düzeyi yazılı anlatım becerisinin yaratıcı yazma yaklaşımı açısından geliştirilmesi incelenmiştir.Nitel ve nicel araştırma boyutuna sahip olan çalışma, İzmir Ekonomi Üniversitesinde öğrenim gören İtalyanca A2 düzeyi lisans öğrencilerinin katılımıylagerçekleşmiştir. Çalışma, Avrupa Dil Gelişim Dosyasının kavramları tümel değerlendirme, öz değerlendirmeyi kapsayan yaratıcı yazma süreci oluşumlarının nicelolarak ön test ve son test istatistiksel değerlendirmesini içermektedir. Bunun yanısıra öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin ölçülmesi amacıyla ön test ve son testolarak Avrupa Dil Gelişim Dosyası A2 düzeyi yazılı anlatım öz değerlendirmeölçeği uygulanmıştır. Nitel açıdan ise, A2 düzeyinde oluşturulmuş yazma çalışmaları, ALTE onaylı Perugia Üniversitesi (Università per Stranieri di Perugia)CELI 1 - A2 düzeyi yazma ölçeği kullanılarak ön test ve son test olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın nicel sonuçlarına göre öğrencilerin yazma süreçlerini ve yeterlikalgılarını etkin hale getirdiği görülmüştür. Nitel sonuçlarda ise öğrencilerin, A2düzeyine uygun olarak oluşturdukları yazma ürünlerinde dilsel gelişim gösterdiğiortaya çıkmıştır
Yabancı Dil Öğretimi Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Avrupa Dil Gelişim Dosyası Yaratıcı Yazma Öğretimi Tümel ve Öz Değerlendirme
This study is amining at evaluating A2 level Writing ability based on creative writing approach of European Language Portfolio in Common EuropeanFramework. The study which has traits of quantitative and qualitative research, is carried outwith the participation of italian A2 level graduate students of İzmir University ofEconomics. The study contains the quantitative statistical evaluation of pre-andpost-test in creative writing processes which include the notions of EuropeanLanguage Portfolio: self assessment and portfolio assessment. with the aim of qualitative evaluation of the competence perception of A2 level writing ability of learners, A2 level writing ability of the checklist of European Language Portfolio is alsoapplied, as pre-and post-test.Written narrative works, which are developed according to A2 level, are evaluated with Perugia University (Università per Stranieri diPerugia) A2 Writing Scale certified by ALTE.Quantitative results of the study suggest that the writing processes and the competence perception of learners became effective. Also qualitative results signify thatthe learners, after performing their narrative written works in A2 level, developedtheir linguistic competence
Foreign Language Teaching Common European Framework European Language Portfolio Teaching Creative Writing Portfolio and Self Assessment
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2009 |
Submission Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 |