Bu yazıda ikinci dil edinim araştırmalarının dil öğretimindeki yeri incelenmektedir. Çıkış noktası olarak, her biri ikinci dil edinim araştırmalarıyla bağlantılı bir uygunluk ölçütü getiren üç tez ileri sürülmektedir. Ardından bu üç tez sınıf ortamında ikinci dil araştırmasını temel alan üç adet ampirik çalışmaya dayanılarak örneklenmektedir. Sonuç olarak, görev tabanlı araştırma alanının ikinci dil öğretimi ve ikinci dil araştırmasının birbirlerinden yararlanabilecekleri bir alan olduğu ileri sürülmektedir. Ayrıca, öğretmenlerle araştırmacılar arasında işbirliğine dayanan ve yapıcı bir diyalogun geliştirilmesi için bunun nasıl sağlanabileceği önerilmektedir
İkinci dil edinimi ikinci dil edinimi araştırmasının pedagojik uygunluğu yabancı dil pedagojisi sınıf tabanlı araştırma görev tabanlı dil öğrenimi ve öğretimi
The paper investigates the relevance of second language acquisition research inside language teaching. As a point of departure, three theses are proposed, each of which suggests a relevance criterion regarding second language acquisition research. These three theses are then exemplified by reference to three empirical studies in classroom-based L2 research. In conclusion, it is suggested that the field of task-based research is one in which L2 teaching and L2 research can benefit from each other. It is further proposed how this might be done, such that a cooperative and constructive dialogue between teachers and researchers develops
Second language acquisition pedagogical relevance of SLA research foreign language pedagogy classroom-based research task-based language learning and teaching
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 |