This research study aims to find out the experiences of Turkish EFL teachers in the United States regarding the differences between their understanding and use of personal space and that of Americans,’ and to discuss how the issue is closely related to foreign language instruction. The study will center around a brand new term that I have coined, ‘culture-oriented distance,’ as an important part of non-verbal communication. However, in this paper, other forms of non-verbal communication as a general phenomenon will be referred to only briefly. The results will be followed by the implications of culture-oriented distance in foreign language teaching, and specifically Turkish EFL teachers will be presented with many possible ways to incorporate this cultural phenomenon in their language classrooms. Although there will be no attempt to generalize the findings beyond the participants of this study and EFL teaching in Turkey, some results might well be applicable to other contexts
Bu çalışma Amerika Birleşik Devletleri’nde özellikle akademik nedenlerle bulunan Türk İngiliz dil eğitimcilerinin Amerikalılarla ‘kişisel mesafe’ anlayışı ve kullanımındaki farklılıklar nedeniyle yaşadıkları deneyimleri gün ışığına çıkarmayı ve bu konunun dil eğitimiyle nasıl yakından ilgili olduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, beden dilinin önemli bir parçası olan ‘kültür kaynaklı mesafe’ terimi etrafında odaklanacak olup, beden dilinin diğer örnekleri ayrıntılı olarak tartışılmayacak. Çalışmanın sonuçlarını kültür kaynaklı mesafe konusunun dil eğitimindeki önemi ve kullanımı takip edecek olup Türk İngiliz dil eğitimcilerinin bu konuyu müfredat ve sınıflarına nasıl aktarabileceklerinin bazı örnekleri sunulacak. Araştırma ve beraberinde getirdikleri çalışmaya katılanlarla ve genel anlamda Türkiye’deki dil eğitimiyle sınırlı tutulacak ve genellemeler yapmada kullanılmayacak olmakla birlikte bazı sonuçlar diğer gruplar için de geçerli olabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 |