Research Article
BibTex RIS Cite

LA NOTION DU SENS DANS LA THEORIE INTERPRETATIVE ET DANS L’APPROCHE COMMUNICATIVE: SES REFLETS SUR “LA TRADUCTION PEDAGOGIQUE”

Year 2004, , 19 - 30, 01.03.2004
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000004

Abstract

De nos jours, la notion de sens est l’élément central de l’approche communicative ainsi que celui des théories traductologiques. Les approches d’enseignement des langues étrangères reposent en général sur l’enseignement des énoncés au sein de leur contexte. Dans cet article, nous avons essayer de souligner que la traduction pédagogique ayant une théorie ou une approche basée sur le sens, pouvait être la partie integrante de l’approche communicative.

YORUMLAYICI ANLAM KURAMI VE İLETİŞİMCİ YÖNTEMDE ANLAM OLGUSU: PEDAGOJİK ÇEVİRİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER

Year 2004, , 19 - 30, 01.03.2004
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000004

Abstract

Günümüzde, anlam olgusu yabancı dil öğretiminin özellikle de iletişimci yöntemin ve çeviribilim kuramlarının temel ögesi durumundadır. Yabancı dil öğretiminde yer alan günümüz eğilimlerinin bir çoğu, sözcük ve sözceleri metinsel bağlamları içerisinde öğretmeyi amaç edinmişlerdir. Yabancı dil öğrenimi sırasında öğrenci yalnızca iki farklı dil ve kültür değil aynı zamanda ve doğal olarak iki farklı sözcelem durumuyla karşı karşıya kalmaktadır. Bu nedenle, anlam olgusuna dayalı çeviri derslerinin, dilin (yabancı ve ana dilin) anlambilimsel, sözdizimsel ve biçimbilimsel özelliklerini metinsel bağlam içerisinde öğretmeyi amaç edinmeleri gerekmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Language Studies
Journal Section Research Article
Authors

Suna Timur Ağıldere This is me

Publication Date March 1, 2004
Submission Date January 1, 2004
Published in Issue Year 2004

Cite

APA Timur Ağıldere, S. (2004). LA NOTION DU SENS DANS LA THEORIE INTERPRETATIVE ET DANS L’APPROCHE COMMUNICATIVE: SES REFLETS SUR “LA TRADUCTION PEDAGOGIQUE”. Dil Dergisi(123), 19-30. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000004