The study aims to investigate verb tense usage in research article introductions in the field of Applied Linguistics by adopting a ‘function-first’ approach. The corpus used in the study consists of 50 research article introductions published in five prominent journals of the field. The communicative function of the sentences was determined on the basis Swales’ (1990; 2004) CARS (Create a Research Space) model. In the coding of data Maxqda 11 was used. The results show that each function is associated with particular verb tense. For instance, in ‘claiming centrality’ the present perfect tense, in ‘making topic generalisations’ the simple present and in ‘reviewing items of previous research’ the simple past tense is predominant. The results suggest that the ‘function-first' approach provides a more accurate description of verb tense usage in writing research article introductions than the ‘formfirst’ approach. The findings have implications for teaching academic writing.
Research Articles Introductions Function-first Approach Verb Tense Usage Applied Linguistics
Bu çalışma, ‘işlev-öncelikli’
yaklaşım açısından Uygulamalı Dilbilim alanındaki araştırma makalelerinin giriş
bölümlerinde (fiildeki) zaman kullanımını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada
kullanılan veritabanı (corpus), alanın önde gelen beş dergisinde yayınlanan 50
araştırma makalesinden oluşmaktadır. Cümlelerin iletişimsel işlevi, Swales’ın
(1990; 2004) CARS (Bir Araştırma Alanı Yarat) modeli temelinde belirlenmiştir.
Verilerin kodlanmasında Maxqda 11 kullanılmıştır. Sonuçlar, ‘konunun öneminin
vurgulanmasında’, yakın geçmiş (present perfect) zamanın, ‘konu genellemelerinin’
yapılmasında geniş zamanın (simple present) ve ‘önceki literatürün taranmasında’
basit geçmiş zamanın (simple past) baskın olduğunu göstermektedir. Öte yandan,
‘literatürde boşluk belirtme’, işlevinde yakın geçmiş zaman ve geniş zamanın aynı derecede tercih edildiği
görülmektedir. ‘Mevcut araştırmanın amacının açıklanması’, ‘araştırma
sorularının/hipotezlerin sunulması’ ve ‘yöntemlerin özetlenmesi’ işlevlerinin
gerçekleştirilmesinde geniş zamanın tercih edildiği ve bunu basit geçmiş zamanın
izlediği görülmüştür. ‘Tanımlayıcı açıklama’, ‘temel bulguların açıklanması’ ve
‘makalenin metinsel organizasyonunun’ belirtilmesinde yaygın olarak geniş zaman
kullanılmaktadır. ‘Mevcut araştırmanın değerinin belirtilmesinde’ geniş zaman
baskındır. Ancak, burada diğer işlevlerden farklı olarak geniş zamandan sonra
modal fiil (modal verbs) kullanıldığı görülmüştür. Sonuçlar, araştırma
makalelerinin giriş bölümlerindeki zaman kullanımının araştırılmasında ‘işlev-öncelikli’
yaklaşımın ‘yapı-öncelikli’ yaklaşıma nazaran çok daha net sonuçlar verdiğini
göstermektedir. Bu çalışmanın bulguları akademik yazma öğretiminde rahatlıkla
kullanılabilir.
Araştırma Makaleleri Giriş Bölümü İşlev-öncelikli yaklaşım (Fiildeki) Zaman Kullanımı Uygulamalı Dilbilim
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2019 |
Submission Date | April 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 170 Issue: 2 |