Literature is one of the most important elements of foreign language teaching. As a part of culture, literature taking place in English languageteaching contributes to students in different ways. As reading, understanding and studying literary works require to be at high levels forthe students both at language and literary competence, literature cannottake place in the beginning level foreign language classes at primaryschools. Young learners and teenagers will enjoy the literary texts which arecarefully chosen and appropriate to the level of the students and which arepresented through interesting activities. In this way, not only students’ motivation can be increased but also students can develop love and gain attention to literature. To promote awareness in the field of literature, short children poems, relevant to the language level and interests of the childrencan be used in foreign language classes. In this work, supported with different language activities, the use of poetry will be exemplified for thebeginning level students of foreign language teaching at primary schools
Edebiyat, dil öğretiminin vazgeçilmez öğelerinden birisidir. Kültürün birparçası olan edebiyatın dil öğretiminde yer alması öğrenciye pek çok açıdan katkı sağlamaktadır. Edebi metinleri okuyabilmek, anlayabilmek veonlarla çalışmalar yapabilmek hem dilsel açıdan hem de edebi olgunlukaçısından ileri düzeyde olmayı gerektirdiğinden, başlangıç düzeyinde olanilkokul yabancı dil derslerinde edebiyat kullanımına yer verilmemektedir.İyi seçilmiş, öğrencilerin düzeylerine uygun edebi çalışmalar ilgi çekenetkinliklerle birlikte sunulduğunda dil öğrenen çocuk ve gençlerin de hoşuna gidebilir. Bu yolla dil öğretim yöntemi çeşitlendirilerek hem öğrencigüdülenmesi artırılabilir, hem de öğrencilerde edebiyata karşı ilgi ve sevgiuyandırılabilir. Edebiyat konusunda farkındalık yaratabilmek için öğrencilerin düzeyine ve ilgi alanına uygun kısa çocuk şiirleri kullanılabilir. Buçalışmada yabancı dil öğrenen başlangıç düzeyindeki ilkokul öğrencileriiçin şiir kullanımı çeşitli dil etkinlikleriyle desteklenerek örneklendirilmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2014 |
Submission Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 164 |