The Chinese character is one of the most long-lived writing systems that carries theChinese cultural heritage, historical background and literary works together. Thus,it can be regarded as a subject being researched by people from different fields.Chinese characters has a long history, but it has not started in the field of TeachingChinese as a Second Language until the ‘90s. The studies in literature can be summarized into two main groups: the “Chinese Literary Culture” and the“Alphabetical Languages”. Our aim is to analyze the common errors on formsmade by Turkish students while writing in Chinese in the country which is out of theinfluence by Chinese literary culture. In the current study, the exam papers andhomework gathered from the students with a mother tongue of Turkish are analyzed.The data are collected though 2011 and 2012. An error analysis is made accordingto character components, character strokes and word errors in detail
Çin yazısı Çin’in kültürel mirasını, tarihsel birikimini ve edebi eserlerini günümüzetaşıyan dünyanın en uzun ömürlü yazı sistemlerinden biridir. Bu nedenle farklıalanlardan insanlar tarafından başlı başına bir araştırma alanı olarakgörülmüştür. Yazı öğretimi ise çok uzun bir tarihe sahip olmasına rağmen, yabancıdil olarak Çince öğretimi alanında ancak doksanlardan sonra başlanmıştır. Buçalışmalar “Çin Yazısı Kültür Alanı” ve “Alfabetik Diller” olarak iki temel başlıkaltında toplanmıştır. Çalışmamızın amacı, Çin Yazısı Kültür Alanı dışında kalanülkemizde Çince öğrenen Türk öğrencilerin imleri yazarken yaptıkları yanlışları Çin yazı sistemi içinde ele almaktır. Çalışmamızda 2011-2012 yılları arasındaanadili Türkçe olan öğrencilerden toplanan ödev ve sınav kâğıtları incelenerekyapılan yanlışlar gruplandırılmıştır. Bunlar çizgi, parça ve sözcük yanlışları olmaküzere üç temel kategoride detaylarıyla incelenmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 162 |