Bilişsel psikoloji teorisi, bizlere dilsel girdilerin veri olarak işlenmesinde bireylerinsahip oldukları mevcut deneyim ve bilgileriyle yakından ilintili olduğunu açıkçagöstermektedir. Zira dilsel girdinin, yalnızca mevcut bilişsel bilgi vasıtasıylabeyinde işlendiğini uzun bir süreden beri zaten bilinmektedir. Ayrıca, yabancı birdil öğrenen öğrenicilerin dil öğrenimi esnasında yalnızca görsel algılarını kullandıkları tezi de artık nadir rastlanan bir olgu değildir; çünkü öğreniciler, kendileri tarafından tekrar tekrar işlenebilen yeni dilsel girdileri sahip oldukları bireysel deneyim temeli üzerine inşa etmektedirler. Gerçeğe uygun dil edinme süreci öğretici tarafından dil öğrenicisine hiçbir zamanöğretilemeyeceğinden, yabancı dil öğrenicisi yeni dilsel girdileri sahip olduğu bilgilere entegre ederek işlemeye/edinmeye çalışır. Yabancı diller, öğretme esnasındaher zaman gerçek ile ilişkilendirilebilen otantik öğrenme içeriği ile birlikteöğretilmeli ve yapılandırma temelli konseptlerin desteklenmesi için öğrencilerekendi öğrenme yöntemlerini seçme şansı tanınmalıdır. Bir başka ifadeyle yabancıdil öğretiminde/ediniminde “öznellik” en önemli temel ilkelerden biri olmalıdır.Bilgi öğrenimindeki bireysellik öğrenicilerin yabancı dil öğreniminde farklı stratejiler uygulayacağı anlamına gelir. Bundan dolayı ki, dil öğretiminde genel uygulanan yöntemler yerine bireyselliğe daha fazla önem verilmeli ve grup ve/veya ikiliçalışma sisteminden ziyade bireysel temelli yöntemlere daha çok dikkat çekilmelidir. Ayrıca, sınıfa iştirak eden üyelerin sahip oldukları bilgiyle yeni bilgileriöğrenme ve işleme yöntemleriyle ders kitaplarını bağımsız analiz edebilmelidirler.Yabancı dil öğretiminde yeni bir bakış açısı getirecek olan bu yöntemin „Deutschals Fremdsprache"ye de adım adım uyarlanması ve uygulanması gerekir
Understandstheory of the cognitive psychology shows clearly that the data processing is influenced by knowledge and individual experiences of the individual. Ithas been found out that we can only do the seeing on which the already availablecognitive patterns strike our attention. Even visual perception isn’t an isolated one.And knowledge is recognized if it has been constructed by the learner himself/herself. Learners construct new knowledge on the basis of the available individualknowledge of experience. This being the case the learner must be able to integratenew learning contents into his present knowledge. Thus the real learning process is initiated not by the teacher, but by the learner himself or herself. In foreign language classrooms authentic learning contents give tothe learner the possibility to produce the relation to the reality and to examine italways once more. In support of the constructivism basic concepts the learner himself should determine the learning purposes and learning contents as well as progression and also select own learning methods and technologies. That is to say,subjectivity is one of the priority principles in learning foreign languages. The individuality of the knowledge acquisition also assumes individuality in the applicationof strategies. Thus more space should be left to the individuality of the learners.Therefore, to less steered forms of the learning such as group work or partner workand cooperative learning should be paid special attention. And the classroomshould become the training workshop where the learners put together very independently knowledge, analyze and work on. And the re-orientation occur in the lessons German as a foreign language step by step what allows to the learners as wellas the learners a change in thinking
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 160 |