Teaching a new language either as a second or a foreign language has always beena deep concern for language teachers for centuries. It is for this reason that thehuman beings have always been in quest of teaching a foreign language more fluently in a shorter time. This quest dates back up to the time when Latin was spoken.Language teachers have constantly been in an endless discussion about which language teaching method they should use in their classes. Another issue of discussion is if a certain language method is superior to the others.In order to provide an appropriate answer to the questions above, I have studiedthe most prominent ELT methods in chronological order along with their key principles and techniques for a better evaluation and assessment of the methods. In the end of my study, I have chosen eclecticism from among all the methods andsuggested that language teachers use the eclectic method, which is a blend of allthe methods, and consider their students, the conditions of instructions, and the students’ socio-cultural context
Bir dilin gerek yabancı dil, gerekse ikinci dil olarak öğretilmesi yüzyıllardır öğretmenlerin ilgi alanı olmuştur. Bu nedenledir ki, insanoğlu her zaman yabancı bir dilien kısa zamanda ve en akıcı bir şekilde öğretmenin arayışı içinde olmuştur. Buarayış Latincenin konuşulduğu döneme kadar uzanır.Öğretmenlerin derslerinde hangi metodu kullanacakları konusundaki tartışmalarıbitmez tükenmez bir şekilde devam etmektedir. Diğer bir tartışma konusu ise, herhangi bir metodun diğerinden üstün olup olmadığıdır.Yukarıdaki sorulara yanıt verebilmek ve daha iyi değerlendirme yapabilmekamacıyla, en önde gelen metodları gerek dil öğretim prensipleri ve gerekseteknikleri ile birlikte kronolojik bir akış içinde ele aldım.Çalışmamın son bölümünde, tüm metodların bir karışımı olan seçmeli yöntemüzerinde karar kıldım ve öğretmenlerin bu metodu kullanmalarını ve de dil öğretimi esnasında öğrencilerinin eğitim ve sosyokültürel ortamlarını her zaman gözönünde bulundurmalarını önerdim
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 147 |