In today’s world, second language/foreign language has gained a great importance.Whatever sector people work in, they feel the need to learn one or even a secondforeign language. The importance of the foreign language teaching has increasedin our time in which knowing a foreign language has deviated from being a specialty and become a feature that everyone must have. In language teaching,variables such as the pedagogical competency of the teacher, strategies and methods implemented throughout the process, and making the environment interesting for the students hold great importance. The more the activity environment has stimuli, the more lasting the learning become. For that purpose, teachersmust know the characteristics of the learners very well and must enrich the learning environment with different techniques and materials in accordance withthe environment facilities.In this study, it is aimed to determine the language teaching strategies and classpractices of the teachers who teach students of foreign origin in Turkey Turkish asa foreign language. To that end, interview and observation forms have been prepared. The content analysis of the data obtained with interview and observationforms has been conducted in the scope of qualitative research approach
Günümüz dünyasında ikinci dil / yabancı dil büyük bir önem kazanmıştır. İnsanlarhangi sektörde çalışıyor olurlarsa olsunlar bir yabancı dil hatta ikinci bir yabancıdil öğrenme ihtiyacını duymaktadırlar. Bir yabancı dil bilmenin ayrıcalık olmaktançıkıp, herkesin sahip olması gereken bir özellik olduğu günümüzde yabancı dileğitiminin önemi de artmıştır. Dil öğretiminde öğretmenin pedagojik yeterliliği,süreçte takip edilen strateji ve yöntemler, ortamın öğrenciler için ilginç kılınmasıvb. değişkenler büyük önem taşımaktadır. Çalışmalar ne kadar çok uyaranlı birortamda yürütülürse, o oranda kalıcı öğrenmeler gerçekleşir. Bu yüzden öğretmenler, öğrenen özelliklerini iyi bilmesi, çevre imkânları doğrultusunda öğrenmeortamını farklı teknik ve materyallerle zenginleştirmesi gerekir. Bu çalışmada, Türkiye’de bulunan yabancı uyruklu öğrencilere, Türkçeyi yabancıdil olarak öğreten öğretmenlerin takip ettikleri dil öğretim stratejileriyle sınıf içiuygulamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla görüşme ve gözlem formuhazırlanmıştır. Görüşme ve gözlem formlarıyla elde edilen veriler nitel araştırmayaklaşımı çerçevesinde içerik analizi yapılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2009 |
Submission Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 145 |