The purpose of this research is to investigate the relationship between autonomyperception and classroom behaviors of students learning English as a foreign language. Descriptive research was used in the study. Proportioned random samplingwas used to choose the sample of the study. The sample included 560 university students. The data of the research was gathered with Autonomy Perception Scale andClassroom Behaviors Scale. Significant relationship was found between autonomyperception and classroom behaviors
Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerde özerklik algısı ilesınıf içi davranışlar arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada betimsel yöntemkullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi oranlı yansız atama ile belirlenmiştir.Örneklemde 560 üniversite öğrencisi yer almıştır. Araştırmanın verileri ÖzerklikAlgı Ölçeği ve Sınıf İçi Davranışlar Ölçeği ile toplanmıştır. Özerklik algısı ve sınıfiçi davranışlar arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Submission Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 144 |