Research Article
BibTex RIS Cite

TEACHING OF WRITING

Year 2008, Issue: 142, 46 - 60, 01.12.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000102

Abstract

In foreign language teaching, writing skill composes the last pillar of four essentiallanguage skills. In language teaching, written communication is as important as theverbal communication and we have to take into consideration the development ofthis skill at least as much as teaching of speaking. For this reason, we tried toexplain the activities before writing, during writing and after writing by emphasizing the significance of teaching of writing. We mentioned about the controlled,guided and free types of writing. We explained the types of exercises oriented toameliorate the writing skill by giving examples of writing exercises from the Taxi 1French method book

References

  • Aksan, D. 1995, Her Yönüyle Dil, TKD, Ankara.
  • Capelle, G.- Menand,R. 2003, Taxi - Methode de Français, Hachette, Paris.
  • Cornaire,C.-Raymond, P.M.1999, La Production Écrite, Clé International, Paris.
  • Cornaire, C. 1998, La Compréhension Orale, Clé International, Paris.
  • Demirel, Ö. 1999, Yabancı Dil Öğretimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yay., İstanbul.
  • Deschênes, A.-J. 1988, La Compréhension et La Production de Textes, Presses de l’Université de Quebec, Sillery- Quebec.
  • Günay,D. 2007, Metin Bilgisi, Multilingual, İstanbul.
  • Martinez, P. 1998, La Didactique des Langues Étrangères, Puf., Paris.

YAZMA ÖĞRETİMİ

Year 2008, Issue: 142, 46 - 60, 01.12.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000102

Abstract

Yabancı dil öğretiminde, dört temel dil becerisinin en sonuncusunu yazma becerisioluşturmaktadır. Dil öğretiminde sözlü iletişim kadar yazılı iletişim de önemlidir vebu becerinin geliştirilmesine en az konuşma öğretimi kadar önem verilmesi gerekmektedir. Biz bu nedenle yazma öğretiminin önemini vurgulayarak yazma öncesi,esnası ve sonrasındaki etkinliklerin neler olduğunu anlatmaya çalıştık. Kontrollü,güdümlü ve serbest yazma türlerine değindik. Taxi 1 Fransızca yöntem kitabındakiyazma alıştırmalarından örnekler vererek yazma becerisini geliştirmeye yönelikalıştırma türlerini açıkladık

References

  • Aksan, D. 1995, Her Yönüyle Dil, TKD, Ankara.
  • Capelle, G.- Menand,R. 2003, Taxi - Methode de Français, Hachette, Paris.
  • Cornaire,C.-Raymond, P.M.1999, La Production Écrite, Clé International, Paris.
  • Cornaire, C. 1998, La Compréhension Orale, Clé International, Paris.
  • Demirel, Ö. 1999, Yabancı Dil Öğretimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yay., İstanbul.
  • Deschênes, A.-J. 1988, La Compréhension et La Production de Textes, Presses de l’Université de Quebec, Sillery- Quebec.
  • Günay,D. 2007, Metin Bilgisi, Multilingual, İstanbul.
  • Martinez, P. 1998, La Didactique des Langues Étrangères, Puf., Paris.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Research Article
Authors

Gülhanım Ünsal This is me

Publication Date December 1, 2008
Submission Date January 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 142

Cite

APA Ünsal, G. (2008). YAZMA ÖĞRETİMİ. Dil Dergisi(142), 46-60. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000102