Research Article
BibTex RIS Cite

DIALOGUE JOURNALS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Year 2006, Issue: 134, 60 - 71, 01.12.2006
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000064

Abstract

In the post – communicative approaches of foreign language teaching, the use of communicative activities, which aim to have a real purpose gained more importance. Writing dialogue journals is one of these activities that is used in foreign language classrooms to improve genuine communication. This activity which was formerly an activity of the Whole Language Learning is now being used in various other approaches too. They are used to improve both reading and writing skills. This paper explains the benefits and the procedure of the dialogue journals by giving examples from an ongoing study about dialogue journals.

References

  • Hall, N. ve Duffy, R., 1987. Every child has a story to tell, Language Arts, 64 (5), 523 – 529.
  • Kitagawa, M.M. ve Kitagawa, C., 1987. Making Connections With Writing. Portsmouth, N.H: Heinemann
  • Peyton, K.J. ve Reed, L., 2003. Dialogue Journal Writing With Nonnative English Speakers, Washington: Department of State, Office of English Language Programs.
  • Richards, J.C. ve Rodgers, T. S., 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed., New York: Cambridge University Press.
  • Vygotsky, L. S. , 1985. Düşünce ve Dil (Çev. S. Koray), İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Weaver, C. , 1990. Understanding whole language: From principles to practice. Portsmouth, NH: Heinemann.

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ORTAK GÜNCE KULLANIMI

Year 2006, Issue: 134, 60 - 71, 01.12.2006
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000064

Abstract

İletişimci yaklaşım ve sonrasında ortaya atılan yabancı dil öğretimi yaklaşımlarında gerçek amaçlı iletişimsel etkinlik kullanımı yaygınlık kazanmış durumdadır. Daha önceleri salt dil yapılarını ya da sözcükleri öğretmek amacıyla hazırlanan araç gereçler ve etkinlikler yerini gerçek bir amaç uğruna yabancı dilin kullanılması düşüncesine ve bu düşünceye uygun etkinliklere bırakmıştır. Tüm temel bece-rilerin geliştirilmesi amacıyla kullanılan bu etkinliklerden, yazma ve okuma beceri-sini “gerçek” kılan ortak günceler (dialogue journals), öğrencilerin hoşlandıkları etkinliklerden biridir. Önceleri Tüm Dil Öğrenme Yaklaşımının bir etkinliği olarak anılan ortak günceler, artık her türlü iletişim hedefli yabancı dil öğrenme ortamlarında kullanılmaya başlanmıştır. Bu yazıda ortak güncelerin yararları ve nasıl uygulanacağı, sürdürülmekte olan bir çalışmadan örnekler verilerek anlatılmaktadır

References

  • Hall, N. ve Duffy, R., 1987. Every child has a story to tell, Language Arts, 64 (5), 523 – 529.
  • Kitagawa, M.M. ve Kitagawa, C., 1987. Making Connections With Writing. Portsmouth, N.H: Heinemann
  • Peyton, K.J. ve Reed, L., 2003. Dialogue Journal Writing With Nonnative English Speakers, Washington: Department of State, Office of English Language Programs.
  • Richards, J.C. ve Rodgers, T. S., 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed., New York: Cambridge University Press.
  • Vygotsky, L. S. , 1985. Düşünce ve Dil (Çev. S. Koray), İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Weaver, C. , 1990. Understanding whole language: From principles to practice. Portsmouth, NH: Heinemann.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Language Studies
Journal Section Research Article
Authors

Sıla Ay This is me

Publication Date December 1, 2006
Submission Date January 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 134

Cite

APA Ay, S. (2006). DIALOGUE JOURNALS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING. Dil Dergisi(134), 60-71. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000064