This paper aims at emphasizing the importance of semiotic elements and difficulties in teaching vocabulary items. It summarizes the background of vocabulary teaching, lists vocabulary teaching techniques proposed by various researchers and expounds semiotic elements and difficulties in teaching color names, idioms, onomatopoeic words and compound words. Moreover, semiotics as one of the most effective ways of teaching culture, the role of semiotic elements in vocabulary learning and teaching, problems caused by being unfamiliar with the cultural semiotics of the target language, the use of semiotic elements in literature and the role of the language teacher in a vocabulary lesson are taken into account
Bu çalışma sözcük öğretimindeki imbilimsel öğelerin önemini ve zorlukları vurgulamayı amaçlamaktadır. Sözcük öğretiminin geçmişini özetlemekte, farklı araştırmacılar tarafından önerilen sözcük öğretim tekniklerini listelemekte ve imbilimsel öğeler ve renk isimleri, deyimler, yansımalı sözcükler ve bileşik sözcüklerin öğretimindeki zorlukları açıklamaktadır. Üstelik, kültür öğretiminin en etkili yollarından biri olarak imbilim, sözcük öğrenimi ve öğretiminde imbilimsel öğelerin rolü, amaç dilin kültürel imbilimiyle tanışık olmamadan kaynaklanan sorunlar, edebiyatta imbilimsel öğelerin kullanımı ve sözcükbilgisi dersinde öğretmenin rolü ele alınmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 128 |