Son zamanlarda yabancı bir dili kültürle birlikte öğretmek giderek yaygınlaşmaya başladı. İngilizce öğretmeni olarak bizler sınıfta öğrencilerin ilgisini sürekli kılmağa çalışmalıyız. Kültür öğrenciyi güdülemenin en iyi yollarından biridir,öğrencilerin dili daha iyi algılayabilmeleri için otantik ortamlar oluşturur. Yabancı bir dili öğrenirken ortaya çıkan kültürel faklılıklar da bazı sorunlara neden olabilir. Bu makalede Türk öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ele alınmakta ve öğretmenlere bu sorunların aşılması için bazı önerilerde bulunulmaktadır
Teaching a foreign language by means of culture has become increasingly widespread nowadays. As an English teacher, we should try to keep students interested in the classroom. Culture is one of the best ways of motivation and it also provides students with useful models of authentic use of the language in the classroom. On the other hand, cultural differences may bring some problems into the classrooms while learning a foreign language. This article has attempted to help teachers understand and solve their students’ cultural problems in the classroom. It also aims at examining the students’ ideas about the cultural differences
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 127 |