İletişimsel yaklaşımın yabancı dil öğretimindeki hâkim anlayış olmasıyla birlikte, dilsel gelişimin mesaj amaçlı girdiyle sağlanacağı düşüncesi; dil öğretim süreçlerinde bireylere sunulan girdinin türü üzerindeki tartışmaları da beraberinde getirmiş ve bu kapsamda özgün dil öğretim materyallerinin (araçlarının), dil öğretim süreçlerinin bir parçası haline getirilerek girdi kaynağı olarak kullanılması iletişimsel dil öğretim yaklaşımının temel savunularından biri haline gelmiştir. Bu noktadan hareketle söz konusu bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretim süreçlerinde önemi giderek artan özgünlük kavramı ve zengin dilsel girdi kaynağı olarak özgün dil öğretim materyallerinin öğretim sürecinde sağladığı avantaj ve dezavantajları, biçimlendirici araştırma yöntemiyle yabancı dil öğretimi alan yazını çerçevesinde ele alıp irdelemektedir.
Following the domination of the communicative approach in foreign language teaching, the idea that language development is possible through message-oriented input has resulted in discussions about the kind of input presented to individuals during language teaching, and the use of authentic language teaching materials (tools) by integrating them as input into language teaching processes has become one of the major arguments of the communicative language teaching approach. In line with this, the present study aims to examine the concept of authenticity, which has an ever-increasing importance in foreign language teaching, as well as the advantages and disadvantages of authentic language teaching materials as rich sources of linguistic input within the context of the literature on foreign language teaching following a formative research methodology.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2020 |
Submission Date | January 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 171 Issue: 2 |