Research Article
BibTex RIS Cite

Rusça öğrenen Türk öğrencilerin yazı dilinde karşılaştıkları büyük harf sorunu

Year 2018, Volume: 169 Issue: 2, 135 - 149, 28.09.2018
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000258

Abstract

Konuşma ve yazma becerilerinin işlevsel bütünlüğü, yabancı dil öğretimi sürecinde iletişimi yazılı veya sözlü olarak gerçekleştirebilmek ve öğretim sürecinin verimliliğini artırabilmek adına büyük önem arz etmektedir. Yazı dili, daha kurallı olması ve kalıcı öğrenmelerde tercih edilen somut öğretim aracı niteliği taşıması açısından sözlü dilden ayrılmaktadır. Yapılan araştırmada, Rusça öğrenen Türk öğrencilerin, Rus
yazı dilinde büyük harf kullanımının sıklığı ve bu sıklığın sebeplerinin kısmen tespit edilmesi yer almaktadır. Bu hedef doğrultusunda, öğrencilerin büyük harf kullanma eğiliminin yazı dili çerçevesinde değerlendirilebilmesi adına gönüllü bir grup öğrenciye dikte uygulanmış, ilk aşamada ana dile hakimiyet yetisinin öğrenilen yabancı dil üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen dikteden elde edilen verilerin betimsel analizleri, çalışma boyunca aktarılmak istenen düşüncenin izdüşümüdür. Çalışma ile birlikte yabancı bir dilin karşılaştırmalı bakış açısıyla öğretilmesinin, yapılması muhtemel hataların önüne geçmede etkili ve faydalı olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Ankara Üniversitesi -Ankara Üniversitesi Dil Dergisi
Year 2018, Volume: 169 Issue: 2, 135 - 149, 28.09.2018
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000258

Abstract

References

  • Ankara Üniversitesi -Ankara Üniversitesi Dil Dergisi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Research Article
Authors

Zülfiya Şahin This is me

Tuğba Aydoğdu Yüksel

Publication Date September 28, 2018
Submission Date June 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 169 Issue: 2

Cite

APA Şahin, Z., & Aydoğdu Yüksel, T. (2018). Rusça öğrenen Türk öğrencilerin yazı dilinde karşılaştıkları büyük harf sorunu. Dil Dergisi, 169(2), 135-149. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000258