Metaforlar, bireylerin belirli bir konu hakkında daha derin düşüncelerini keşfetmenin bir yolunu sağlayan, bireylerin bir konuya yönelik inançlarını ortaya çıkarmak için kullanışlı araçlar olmuştur. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerine yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla araştırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar bir devlet üniversitesinin yabancı diller yüksekokulunda İngilizce öğrenimi gören 114 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcılardan bu nitel araştırmada veri toplamak için yarı yapılandırılmış bir anket kullanılarak “İngilizce öğrenme süreci (gibi) …. çünkü…” cümlesini tamamlamaları istendi. Analiz sonucunda 13 tematik kategori oluşturulmuştur: çaba, süreklilik, belirsizlik, yenilik, eğlence, zorunluluk, seçim, yaşam dönemi, zorluk, etkinlik, umutsuzluk, mutluluk ve fırsat. Araştırmanın sonuçları katılımcıların İngilizce öğrenme sürecini başarılı bireyler olmaya yönelik devam eden bir yolculuk olarak gördüklerini ve bu konuda mantıklı ve gerçekçi düşüncelere sahip olduklarını göstermektedir. Bu çalışmanın bulgularının, müfredat ve materyal tasarımcılarına etkili eğitim materyalleri üretme konusunda rehberlik sunarak öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin beklentileri ve bakış açıları hakkında daha derin bilgiler sağlaması beklenmektedir.
Metaphors have been handy tools to elicit the beliefs of individuals towards a subject that provides a means to explore individuals’ deeper thoughts on a particular topic. This study aims to investigate university students’ perceptions towards their English learning process through metaphors. The participants are 114 students studying English in school of foreign languages in a public university. Employing a semi-structured form, the participants were asked to complete the sentence: “The English learning process is (like) …. because .…” to collect data in this qualitative study. 13 thematic categories were produced after the analysis: endeavor, continuity, obscurity, novelty, fun, obligation, choice, period of life, difficulty, activity, hopelessness, happiness, and opportunity. The results of the study indicate that the participants have logical and realistic thoughts on learning English process, regarding it as an ongoing journey towards becoming successful individuals. The findings of this study are expected to bring deeper insights into learners’ expectations and perspectives on language learning that offer guidance for curriculum and material designers in producing effective educational materials.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2024 |
Submission Date | April 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 175 Issue: 1 |