Yazma becerisi yabancı dil öğretiminin dört
sacayağından biridir ve genellikle bu ayakların dördüncüsü olarak kabul edilir.
Bu dört becerinin birbiriyle paralel yürümesi ise dil öğretiminde en istenilen
durumdur. Yazma becerisi, dinleme, okuma ve konuşma becerileriyle iç içe geçmiş
ve edinilmesi zor olan bir beceridir. Ancak ayrıntılı planlanmış, öğrencilerin
seviyesine, yaşına ve ilgisine uygun seçilmiş etkinliklerle yazma becerisinin
öğrencilere kazandırılması sanıldığı kadar zor değildir. Bu araştırma; yabancı
dil olarak Arapça öğrenen öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan
öğretim programında yer alan yazma becerileri kazanımlarını ne derece
edindiklerini ortaya koymayı amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın
başlangıcında yabancı dil olarak Arapça öğrenen ve daha önce Arapça geçmişi
olmayan 9. sınıf seviyesindeki 70 İmam-Hatip lisesi öğrencisine öğretim
programında yer alan yazma becerisi kazanımlarına göre hazırlanan bir sınav
uygulanmış ve ardından değerlendirilmiştir. Daha sonra bu sınav sonucuna göre
öğrencilerin yazma becerilerine dair birtakım çıkarımlar yapılmıştır.
Çalışmanın sonuç bölümünde yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik program
geliştiricilerine ve öğretmenlere yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTİCLES |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2018 |
Acceptance Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.