Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of 9th Grade Imam-Hatip High School Students’ Levels of Arabic Writing Skills Acquisitions

Yıl 2018, , 141 - 157, 21.04.2018
https://doi.org/10.30767/diledeara.417663

Öz

Kaynakça

  • Çakır, İ. (2010). Yazma Becerisinin Kazanılması Yabancı Dil Öğretiminde Neden Zordur, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 165-176. Demir, M. (2015). İlköğretim 4. Sınıf Arapça Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, kış sayısı, s. 85- 99. Demirel, Ö. (2004). Yabancı Dil Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayınları,. Doğan, C. (1989). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri, Ankara. Doğan, C. (2000). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Öğrenim-Öğretim Konusu ve Aracı Olan Dil Orijinli Sorunlar ve Çözüm Yolları, Ekev Akademi Dergisi, kasım sayısı, s. 147-168. el-Hûli, M. A. (2000). Arapça Öğretim Metotları, çev. Akçay C., Ankara: Bizim Büro Basımevi. Genç İlter, B. (2014). Yabancı Dil Öğretiminde Yazma Becerileri Nasıl Geliştirilebilir, Dil Dergisi, s. 36-45. Komisyon, (2017). Ortaöğretim İkinci Yabancı Dil Arapça Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara. Özcan, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Arapça Konuşma Becerisi Öğretiminde İletişimsel Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Kullanımı, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, bahar sayısı, s. 153- 163. Şimşek, P. (2017). Anadili Arapça Olan Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerileri Öz Değerlendirmeleri, Route Educational and Social Science Journal, v.4, s. 237-248. Temel, A., V. (2015). Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme, Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, bahar sayısı, s. 166-174. Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi, Ana Dili Eğitimi Dergisi, s. 38-44. Usta, İ. (2012). Dört Temel Dil Becerisi ve Arapça Öğretimindeki Katkıları, The Journal of Akademic Social Science Studies, s. 317-326.

İmam-Hatip Lisesi 9. Sınıf Öğrencilerinin Arapça Yazma Becerileri Kazanımlarını Edinme Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2018, , 141 - 157, 21.04.2018
https://doi.org/10.30767/diledeara.417663

Öz

Yazma becerisi yabancı dil öğretiminin dört
sacayağından biridir ve genellikle bu ayakların dördüncüsü olarak kabul edilir.
Bu dört becerinin birbiriyle paralel yürümesi ise dil öğretiminde en istenilen
durumdur. Yazma becerisi, dinleme, okuma ve konuşma becerileriyle iç içe geçmiş
ve edinilmesi zor olan bir beceridir. Ancak ayrıntılı planlanmış, öğrencilerin
seviyesine, yaşına ve ilgisine uygun seçilmiş etkinliklerle yazma becerisinin
öğrencilere kazandırılması sanıldığı kadar zor değildir. Bu araştırma; yabancı
dil olarak Arapça öğrenen öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan
öğretim programında yer alan yazma becerileri kazanımlarını ne derece
edindiklerini ortaya koymayı amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın
başlangıcında yabancı dil olarak Arapça öğrenen ve daha önce Arapça geçmişi
olmayan 9. sınıf seviyesindeki 70 İmam-Hatip lisesi öğrencisine öğretim
programında yer alan yazma becerisi kazanımlarına göre hazırlanan bir sınav
uygulanmış ve ardından değerlendirilmiştir. Daha sonra bu sınav sonucuna göre
öğrencilerin yazma becerilerine dair birtakım çıkarımlar yapılmıştır.
Çalışmanın sonuç bölümünde yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik program
geliştiricilerine ve öğretmenlere yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Çakır, İ. (2010). Yazma Becerisinin Kazanılması Yabancı Dil Öğretiminde Neden Zordur, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 165-176. Demir, M. (2015). İlköğretim 4. Sınıf Arapça Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, kış sayısı, s. 85- 99. Demirel, Ö. (2004). Yabancı Dil Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayınları,. Doğan, C. (1989). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri, Ankara. Doğan, C. (2000). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Öğrenim-Öğretim Konusu ve Aracı Olan Dil Orijinli Sorunlar ve Çözüm Yolları, Ekev Akademi Dergisi, kasım sayısı, s. 147-168. el-Hûli, M. A. (2000). Arapça Öğretim Metotları, çev. Akçay C., Ankara: Bizim Büro Basımevi. Genç İlter, B. (2014). Yabancı Dil Öğretiminde Yazma Becerileri Nasıl Geliştirilebilir, Dil Dergisi, s. 36-45. Komisyon, (2017). Ortaöğretim İkinci Yabancı Dil Arapça Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara. Özcan, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Arapça Konuşma Becerisi Öğretiminde İletişimsel Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Kullanımı, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, bahar sayısı, s. 153- 163. Şimşek, P. (2017). Anadili Arapça Olan Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerileri Öz Değerlendirmeleri, Route Educational and Social Science Journal, v.4, s. 237-248. Temel, A., V. (2015). Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme, Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, bahar sayısı, s. 166-174. Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi, Ana Dili Eğitimi Dergisi, s. 38-44. Usta, İ. (2012). Dört Temel Dil Becerisi ve Arapça Öğretimindeki Katkıları, The Journal of Akademic Social Science Studies, s. 317-326.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Gürkan Dağbaşı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2018
Kabul Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Dağbaşı, G. (2018). İmam-Hatip Lisesi 9. Sınıf Öğrencilerinin Arapça Yazma Becerileri Kazanımlarını Edinme Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Ve Edebiyat Araştırmaları, 17(17), 141-157. https://doi.org/10.30767/diledeara.417663

Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.