Bu araştırmada, Ludwig Eichrodt’un (1827-1892), Muhteşem Süleyman, Nikolaus (Miklós) Zrínyi (1508-1866) ve Theodor Körner (1791-1813 hakkında yazdığı şiirler, ders müfredatı, medya tarihi ve Körner-Alımlaması bağlamında ele alınacaktır. Bir Alman erkek çocuk kitabındaki şiirlerin okullu erkek çocuklar için düşünüldüğü anlaşılmaktadır. Fakat şiirler, çok anlamlı ironik bir dil kullanmakta ve bir uygarlık eleştirisi tavrı sergilemekte olup, bu nedenle, eğitim kurallarını ve derslerde işlenmesi gereken değerleri tartışmaya açtığı için, şiirlerin okul derslerinde kullanılmasını uygunsuz/imkansız kılmaktadır. Körner/Zrínyi alımlaması tarihinde aynı şekilde bu metinler genel eğilime uymamaktadır, çünkü Körner alımlamasında çok nadiren ironik sesler duyulmaktadır.
In der Studie werden die Gedichte von Ludwig Eichrodt (1827-1892), über Süleyman den Prächtigen, Nikolaus (Miklós) Zrínyi (1508-1866) und Theodor Körner (1791-1813) im Kontext des Schulunterrichtes, der Mediengeschichte und der Körner-Rezeption vorgestellt. Die Gedichte des Deutschen Knabenbuch sind scheinbar für Schulknaben gedacht. Sie zeigen aber eine mehrdeutige ironische Sprache und eine zivilisationskritische Attitüde, die die Gedichte untauglich für den Schulunterricht macht, weil sie den Schulkanon und die Werte des Unterrichts in Frage stellen. In der Geschichte der Körner/Zrínyi-Rezeption weichen die Texte ebenfalls von dem Mainstream ab, weil in der Körner-Rezeption selten ironische Stimmen zu hören waren.
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |
www.gerder.org.tr/diyalog