BibTex RIS Cite

TUTEES, TUTORS AND TUTORIALS: THE ROLE OF FEEDBACK IN THE IMPLEMENT ATION OF RESEARCH WRITING AT DOĞUŞ UNIVERSITY

Year 2000, Volume: 1 Issue: 1, 88 - 95, 01.01.2000

Abstract

Bu makale, öğrencilerin akademik bir araştırma proje üretimi boyunca aldık­ları sözlü ve yazılı geribildirimin etkilerinden bahsetmektedir. Makalede ayrıca geri­bildirimin öğrenci kompozisyon ve projelerindeki gelişme üzerinde etkili olduğu savunulmaktadır.Ayrıca, öğrencilerin akademik araştırma raporunun oluşturulması sürecince öğretmen tarafından verilen bu geribildirim sayesinde edindikleri yazı yazma yeteneklerini gelecekte de başarılı kompozisyonlar üretmekte de kullanabilecekleri­nin savunulduğu bu makalenin son kısmında Doğuş Üniversitesi birinci sınıf öğren­cileriyle yapılan bir geribildirim anketi ve sonuçları sunulmaktadır

References

  • COHEN, A.D. (1990), Language Learning: Insights fo r Learners, Teachers and Researchers, New York: Newbury House Publishers.
  • KROLL, B. (ed) (1991), Second Language Writing: Research Insights fo r the Classroom, Cambridge: Cambridge University Press.
  • LAWSON, B. et al. (1989), Encountering Student Texts: Integrative Issues in.

TUTEES, TUTORS AND TUTORIALS: THE ROLE OF FEEDBACK IN THE IMPLEMENT ATION OF RESEARCH WRITING AT DOĞUŞ UNIVERSITY

Year 2000, Volume: 1 Issue: 1, 88 - 95, 01.01.2000

Abstract

This paper focuses on the role of verbal and written feedback that the students receive in the process of producing an academic research project. It is argued that feedback plays an important role in the improvement of quality of student writing. It is also claimed that students can produce better compositions and become autonomous learners who can reflect the skills they acquire in the process of conducting research and presenting it in the form of an academic research paper in their further studies during their university education.

References

  • COHEN, A.D. (1990), Language Learning: Insights fo r Learners, Teachers and Researchers, New York: Newbury House Publishers.
  • KROLL, B. (ed) (1991), Second Language Writing: Research Insights fo r the Classroom, Cambridge: Cambridge University Press.
  • LAWSON, B. et al. (1989), Encountering Student Texts: Integrative Issues in.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Şule Elif Gökçe Enginarlar This is me

Publication Date January 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Enginarlar, Ş. E. G. (2000). TUTEES, TUTORS AND TUTORIALS: THE ROLE OF FEEDBACK IN THE IMPLEMENT ATION OF RESEARCH WRITING AT DOĞUŞ UNIVERSITY. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(1), 88-95.