Missions of universities, which have a critical
importance about raising people who have global norms in all study areas,
especially education, health, engineering, economy, technology, and management,
become diversified and thrive as a last step of education-training life. The
primary expectation from universities is to given quality education service
necessitating of time with physical and technological substructure. Creating
proper socio-economic and cultural environment to maintain student life plays
subsidiary role to meet these primary expectation, as well. The level of conditions that prompt different
and outstanding qualification of students studying at universities become
effective whether expectations of students are met or not and feeling
appreciation of students from universities (and academic departments) which
they study. In this study, the satisfaction level of students studying at
Dumlupınar University and the factors influencing satisfaction levels were
tried to determine. By considering unit student number, studying classroom, and
education type from among 53.617 students studying in totally 29 academic units
connected to Dumlupınar University by academic year of 2015-2016, a
statistically significant sample cluster was composed in this scope and it was
conducted a satisfaction poll composed from 49 questions to 2.300 students.
Afterwards, model prediction with “binary logistic regression analysis” was
done and the results were evaluated. It was thought that obtained results
contribute presented education-training services including educational,
physical, and technological substructure factors with environmental factors,
and define and make actual of essential acts improve more.
Eğitim, sağlık, mühendislik, ekonomi,
teknoloji ve yönetim başta olmak üzere, tüm çalışma alanlarında küresel
normlara sahip insanların yetiştirilmesinde kritik önemi bulunan üniversitelerin,
eğitim-öğretim hayatının son basamağı olarak misyonları da her geçen gün çeşitlenmekte
ve zenginleşmektedir. Üniversitelerden öncelikli beklenti, fiziki ve teknolojik
altyapı ile birlikte çağın gerektirdiği kaliteli eğitim hizmetinin verilmesidir.
Öğrencilik yaşamının sürdürülebileceği uygun sosyo-ekonomik ve kültürel çevre
koşullarının oluşturulması da bu öncelikli beklentinin karşılanmasında
tamamlayıcı rol oynamaktadır. Üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin farklı
ve üstün niteliklerini harekete geçirebilecek koşulların düzeyi, öğrencilerin beklentilerinin
karşılanıp karşılanamadığı ve öğrenim gördükleri üniversitelerden (ve akademik
birimler) duydukları memnuniyet üzerinde etkili olmaktadır. Bu çalışmada,
Dumlupınar Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin memnuniyet düzeyleri ile
memnuniyet düzeyleri üzerinde etkili olan faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu kapsamda, Dumlupınar Üniversitesine bağlı toplam 29 akademik birimde
2015-2016 Akademik Yılı itibariyle öğrenim gören 53.617 öğrenci arasından;
birim öğrenci sayısı, öğrenim görülen sınıf ve öğretim şekli dikkate alınarak,
istatistiksel olarak anlamlı bir örneklem kümesi oluşturulmuş ve toplam 2.300
öğrenciye 49 sorudan oluşan memnuniyet anketi uygulanmıştır. Daha sonra, “İkili
Lojistik Regresyon Analizi” ile model tahmini yapılmış ve sonuçlar
değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçların sunulan eğitim-öğretim
hizmetlerinin tüm eğitsel, fiziki ve teknolojik altyapı unsurları ile birlikte çevresel
faktörleri de içine alacak şekilde değerlendirilebilmesine ve daha da
geliştirilebilmesi için gerekli eylemlerin belirlenip hayata geçirilmesine katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.